۱۳۹۱ مهر ۹, یکشنبه

جدا سازی جنسیتی درب ورودی دانشکده ها در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

در ادامه روند تفکیک جنسیتی در دانشگاه های کشور، در چندین دانشکده دانشگاه علوم پزشکی شیراز درب ورودی آقایان و خانم ها از هم تفکیک شده است.


به گزارش دانشجونیوز، در این اقدام که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به دستور مستقیم مسئولین دانشگاه رخ داده است، دانشجویان دختر و پسر برای ورود به دانشکده و کلاس درس باید از ورودی های جداگانه عبور کنند.


در همین زمینه یکی از دانشجویان این دانشگاه به دانشجونیوز گفت: "با توجه نوع برخورد حراست دانشگاه و تذکر های داده شده به دانشجویان به نظر می رسد این اقدام برای افزایش فشارها در زمینه پوشش دانشجویان و تشدید کنترل های امنیتی باشد".

وی در ادامه می گوید: "این امر مختص دانشجویان نیست و اساتید دانشگاه نیز از این امر مستثنی نیستند".

شنیده های دیگر در این دانشگاه حاکی از آن است که از سال گذشته، طی بخشنامه محرمانه ای، رییس دانشگاه از اساتید خواسته است در صورت مشاهده دانشجویان با "پوشش نامتعارف" در کلاس های درس به آنها تذکر داده و در صورت عدم رعایت مجدد موازین توسط دانشجویان، از نمرات امتحانی آنها کسر شود.

آیین نامه پوشش و رفتار: خنده بلند ممنوع!

در چند سال گذشته سیاست تفکیک جنسیتی دانشجویان به گونه های مختلف و به صورت جدی در این دانشگاه دنبال شده است. لغو اردوها و برنامه های مختلط و برگزاری برخی از واحدهای عمومی به صورت جداگانه از اقدامات مسئولان این دانشگاه در همین راستا است.  همچنین با نصب دوربین های فراوان، گیت های امنیتی، اعمال محدودیت های زیاد در مورد نحوه رفتار و پوشش دانشجویان و اقداماتی از این دست فضای دانشگاه به سمت امنیتی تر شدن پیش رفته است.

در این بین، کارمندان بیمارستان ها و درمانگاه های دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از این فشارها در امان نبوده اند و سال گذشته در جریان دیدار رییس دانشگاه از درمانگاهی در شیراز، چند منشی این درمانگاه به طور مستقیم با دستور رییس دانشگاه به دلیل آنچه وی بدحجابی کارمندان می خواند، از کار برکنار شده و نماینده مسئول آن ها نیز با مواخذه شدید مواجه گردید.

گفتنی است بعد از ابلاغ "آیین نامه پوشش و رفتار" در این دانشگاه تعداد زیادی از دانشجویان به خاطر نوع پوشش خود به کمیته انضباطی احضار شده و مورد مواخذه قرار گرفته اند. آیین نامه پوشش و رفتار که به صورت گسترده در سطح دانشگاه توزیع و به صورت بنر نصب شد، شامل مواردی همچون ممنوعیت خنده بلند، کوتاه بودن ناخن ها و حتی نحوه استحمام دانشجویان است.
 




فرستنده: احمد حاجی جو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر