۱۳۹۱ شهریور ۲۷, دوشنبه

اطلاعیه 361 کمیته جوان و دانشجو

تفکیک جنسیتی:  تراژدی بی انتهای تبعیض علیه بانوان ایران
 

ماده 1 اعلامیه جهانی حقوق بشر:
تمام افراد بشر آزاد بدنیا میآیند و از لحاظ حیثیت و حقوق با هم برابرند. همه دارای عقل و وجدان میباشند و باید نسبت بیکدگر با روح برادری رفتار کنند.
ماده 2 اعلامیه جهانی حقوق بشر:
هرکس میتواند بدون هیچگونه تمایز بویژه از حیث نژاد، رنگ، جنس، زبان، مذهب، عقیده سیاسی، یا هرعقیده دیگر و همچنین ملیت، وضع اجتماعی، ثروت، نسب و یا هر موقعیت دیگر از تمام حقوق و کلیه آزادیهائی که در اعلامیه حاضر ذکر شده است، بهره مند گردد.
 
تفکیک جنسیتی:  تراژدی بی انتهای تبعیض علیه بانوان ایران
 
نتایج اولیه آزمون سراسری سال ٩١ در حالی اعلام شد که در سال جاری در بیش از ٦٠ دانشگاه کشور در برخی از رشته ها داوطلبان به صورت تک جنسیتی پذیرش شده اند که نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.
قانون گذاران و دست اندرکاران امور تحصیلی مدام با تصویب قوانین جدید، فشار بر روی زنان به خصوص از لحاظ حجاب و غیره و همینطور با وضع قوانینی مثل بومی گزینی جنسیتی و تفکیک جنسیتی، از حضور گسترش یابنده آنان برای ورود به دانشگاه ممانعت می کنند
 
اعضای کانون دفاع از حقوق بشر در ایران ضمن محکومیت این حرکت‌های ارتجاعی، از همه دانشجویان و اساتید و فرهیختگان و فعالان عرصه فرهنگ می‌خواهند که در مقابل این حرکت‌های رسوا سکوت نکنند و اعتراض خود را به هر طریق ممکن ابراز نمایند.
361
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر