۱۳۹۱ شهریور ۹, پنجشنبه

در واکنشی متقابل؛ اخراج چندین دانشجوی هندی از ایران

"هندوستان تایمز" یکی از پر تیراژ ترین رونامه های کشور هندوستان در شماره روز شنبه خود نوشته است که احتمال دیدار نخست وزیر این کشور با محمود احمدی نژاد در حاشیه "اجلاس غیرمتعهدها" در تهران پیرامون اخراج چند دانشجویی هندی، وجود دارد.

به گزارش دانشجونیوز، این روزنامه نوشته است که مجبور کردن چند دانشجوی هندی به ترک ایران در واکنشی تلافی جویانه به اقدام مشابه "دهلی نو" است.

پیشتر روزنامه "هندوستان تایمز" نوشته بود که ۴ دانشجوی هندی در حالی که تحصیلات آنها هنوز به پایان نرسیده، مجبور شده اند که تهران را ترک کنند. این در حالی است که چند ماه قبل، هندوستان چندین دانشجوی ایرانی را از این کشور بیرون کرده است.

ایرانیان دیپورت شده از هند متهم به " تبلیغ دیدگاههای افراطی دینی و سوء استفاده از شبکه های اجتماعی" شده بودند. بر اساس گزارش این روزنامه، ایران قصد داشته تا با تاثیر بر مسلمانان محلی آنجا، آنها را بر علیه عربستان سعودی بسیج کند.

مقامات هندی ابراز امیدواری کرده اند که بتواند مشکلات پیش آماده را در فضایی دوستانه حل کنند. گفتنی است که در بین دانشجویان خارجی در هند، ایران جایگاه دوم را از نظر تعداد دانشجو دارد.



فرستنده: فرزان هدایی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر