۱۳۹۱ مرداد ۲۱, شنبه

محکومیت محمدحسین مظفری به یک سال حبس و ۵ سال محرومیت از حقوق اجتماعی

خبرگزاری هرانا - شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، محمد حسین مظفری فعال دانشجویی را به یک سال حبس که به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمده، محکوم کرد.



بنا به گزارش ادوار نیوز، آخرین جلسه محاکمه این فعال دانشجویی مرداد ماه امسال در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده بود که قاضی اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی را به وی وارد و به موجب این اتهام محمد حسین مظفری به یک سال حبس تعلیقی به مدت ۵ سال و همچنین ۵ سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و فعالیت در فضای مجازی و رسانه ای محکوم شد.
این فعال دانشجویی در دی ماه ۱۳۸۹ پس از چندین باز احضار به نهادهای امنیتی، سرانجام به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران»، بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.
وی ۲۶ دی ماه ۱۳۸۹ با تبدیل قرار بازداشت موقت به وثیقه از سوی دادستان تهران از زندان اوین آزاد شد.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
•    بند ۱ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس را نمی توان بمناسبت عقایدش مورد مزاحمت اخافه قرار داد.
•    بند ۲ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هر کس حق آزادی بیان دارد. این حق شامل آزادی تفحص و تحصیل و اشاعه اطلاعات و افکار از هر قبیل بدون توجه به سر حدات خواه شفاهاً یا بصورت نوشته یا چاپ یا بصورت هنری یا به هر وسیله دیگر به انتخاب خود می باشد.
•    ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق آزادی عقیده و بیان دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر