۱۳۹۱ تیر ۲۰, سه‌شنبه

بازداشت یک فعال دانشجویی در شهر تبریز

خبرگزاری هرانا - هفته گذشته فعال سابق دانشجویی هاشم میرزاده توسط مامورین امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردید.


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فعال دانشجویی هاشم میرزاده طی هفته گذشته توسط مأمورین امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردیده است.
گفتنی است، خانواده ایشان شدیداً تحت فشارهای روحی روانی اداره اطلاعات تبریز مبنی بر عدم پیگیری و جلوگیری از رسانه‌ای شدن اخبار مربوط به فرزندشان می‌باشند و بر همین اساس تا این لحظه اخبار قابل اطمینانی از زمان و نحوه بازداشت این فعال سابق دانشجویی در دسترس نیست.
مهندس هاشم میرزاده فارغ التحصیل دانشگاه آزاد تبریز و از اعضای فعال تشکل دانشجویی آرمان بوده است و پیش‌تر و در جریان اعتراضات سال ۸۵ به کاریکاتور روزنامه ایران، بازداشت شده بود.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
•    بند ۱ ماده ۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هرکس حق آزادی و امنیت شخصی دارد. هیچ کس را نمی‌توان خودسرانه دستگیر یا بازداشت کرد.
•    بند ۱ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس را نمی‌توان بمناسبت عقایدش مورد مزاحمت اخافه قرار داد.
•    بند ۲ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هر کس حق آزادی بیان دارد. این حق شامل آزادی تفحص و تحصیل و اشاعه اطلاعات و افکار از هر قبیل بدون توجه به سر حدات خواه شفاهاً یا بصورت نوشته یا چاپ یا بصورت هنری یا به هر وسیله دیگر به انتخاب خود می‌باشد.
•    ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق آزادی عقیده و بیان دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر