۱۳۹۱ تیر ۱۲, دوشنبه

حسین رونقی ملکی با وثیقه یک میلیارد تومانی به مرخصی آمد

حسین رونقی ملکی، دانشجوی زندانی و از فعالان مبارزه با سانسور در فضای اینترنت، با وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان به مرخصی آمد.
ه گزارش دانشجونیوز، حسین رونقی ملکی، دانشجوی رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد اراک، در ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ در منزل پدری اش در شهر ملکان تبریز بازداشت شده بود.

حسین رونقی ملکی، وبلاگ نویس، یک روز پس از بازداشت به بند ۲ الف در زندان اوین منتقل شد و تحت فشارهایی شدید برای اخذ اعترافات تلویزیونی قرار گرفت. وی عضوی از گروه ضد فیلترینگ "ایران پراکسی" بود که تلاش های گسترده ای در زمینه مبارزه با سانسور در فضای اینترنتی ایران انجام داد. وی همچنین با نام مستعار بابک خرمدین در بین وبلاگ نویسان شناخته می شود.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی پیرعباسی، در مهرماه ١٣٨٩ وی را  به اتهام «عضویت در شبکه ایران پراکسی، توهین به رهبری و رئیس جمهوری از طریق وبلاگ نویسی» به ١٥ سال حبس تعزیری محکوم نمود. شعبه ٥٤ دادگاه تجدید نظر نیز این حکم را عینا تایید کرد.

حسین رونقی ملکی، که از بیماری وخیم کلیوی رنج می برد، چندی پیش پس از اعتصاب غذا موفق شد تا موافقت مسئولان قوه قضائیه را برای درمان و عمل جراحی در بیرون از زندان جلب کند. وی پس از عمل جراحی مجددا به زندان بازگردانده شده و امروز با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان به مرخصی آمد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر