۱۳۹۱ تیر ۱۸, یکشنبه

شورای فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه: از ورود دانشجویانی که آیین نامه پوششی را رعایت نکنند، جلوگیری می شود

شورای فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده است که از شهريور ماه ٩١، این دانشگاه از ورود دانشجويانی كه آیین نامه پوششی را رعايت نکنند، جلوگيری به عمل می آورد.



به گزارش دانشجونیوز، در این اطلاعیه که توسط روابط عمومی این دانشگاه منتشر شده، به برخی از موارد الزامی آیین نامه پوششی برای دانشجویان دختر و پسر اشاره شده است.

چندی پیش نیز علیرضا افشار٬ قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی، اعلام کرده بود که دستورالعمل پوشش دانشجویان ابلاغ شده و از اول مهر ماه سال جاری اجرایی می‌شود.

 شلوار تنگ، مانتوی تنگ، تی شرت و پیراهن آستین کوتاه ممنوع

"پوشيدن شلوار تنگ و مانتوهای تنگ و آستين كوتاه و بالاتر از زانو جهت جهت خواهران محترم ممنوع و پوشش كامل موی سر الزامی می باشد."

این بخشی از آیین نامه پوششی برای دانشجویان دختر می باشد که در اطلاعیه شورای فرهنگی دانشگاه رازی جهت اطلاع دانشجویان صادر شده است.

علاوه بر این ضوابطی نیز برای نحوه پوشش دانشجویان پسر اعلام شده است: " پوشيدن تی شرت و پيراهن های تنگ و آستين كوتاه (بالاتر از آرنج) و همچنين شلوارهای تنگ و چسبان جهت برادران محترم ممنوع می باشد."

در انتهای این اطلاعیه نیز آمده است که از شهريور ماه ٩١، دانشگاه از ورود دانشجويانی كه ضوابط فوق را رعايت ننمايند، جلوگيری به عمل می آورد.

صدور آیین نامه های پوششی در دانشگاه های مختلف موضوع جدیدی برای دانشجویان نیست. در سال های گذشته نیز تلاش های گسترده ای برای اعمال محدودیت بر دانشجویان و تحمیل سبک پوشش مورد نظر حاکمیت در دانشگاه های مختلف کشور صورت گرفته که تا کنون مانند بسیاری از طرح های دیگر ناکام مانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر