۱۳۹۱ تیر ۱۴, چهارشنبه

محمد شریف: حکم اخراجم را دانشجویم امضا کرد که دو بار نمره قبولی به او نداده بودم

محمد شریف، استاد اخراجی دانشگاه علامه، در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی به تشریح اقدام غیرقانونی دانشگاه علامه طباطبایی در صدور حکم اخراجش پرداخته و گفته است که  "حکم اخراجم را دانشجویم امضا کرد که دو بار نمره قبولی به او نداده بودم".

به گزارش دانشجونیوز، دانشگاه علامه طباطبایی در سال های اخیر اقدام به اخراج و بازنشسته کردن اجباری شمار زیادی از اساتید این دانشگاه کرده است.

روند اخراج اساتید در این دانشگاه تا حدی غیرمتعارف بود که بیش از هفتاد تن از نمایندگان مجلس پیشین با صدور نامه ای نسبت به ابن اخراج ها واکنش نشان دادند: "متاسفانه بعضا مشاهده می‌شود تحت این شعار درست، اساتیدی که به گواهی ارزیابی‌های خود دانشگاه علامه طباطبایی، برجسته‌ترین عملکرد آموزشی و پژوهشی را داشته و در پویایی علمی، گوی سبقت را از همکاران دانشگاهی هم‌گروه خود ربوده‌اند، صرفا به جرم انتقاد نسبت به عملکردهای رییس دانشگاه، محکوم به حذف از دانشگاه شده و در صورت لزوم برای توجیه حذف آنان علیه ایشان پرونده‌سازی هم شده است".

صدرالدین شریعتی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی، که عامل اخراج شمار زیادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه علامه می باشد، این مطلب را تکذیب و آن را جنجال رسانه ای خواند. چندی پیش وی از سوی وزارت علوم برای کسب مقام نخست اسلامی کردن دانشگاه های کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

محمد شریف: حکم اخراجم را دانشجویم امضا کرد که دو بار نمره قبولی به او نداده بودم

محمد شریف یکی از اساتید شناخته شده و برجسته حقوق در دانشگاه علامه بود که در فهرست سیاه صدرالدین شریعتی برای حذف از این دانشگاه قرار گرفت.

به گزارش تارنمای بازتاب، محمد شریف در فروردین ماه ٩٠ از دانشکده حقوق دانشگاه علامه اخراج شد و تاکنون اعتراضات او به نتیجه ای نرسیده است. دکتر شریف مراحل گزینش را طی کرده و به مدت ٩سال نیروی رسمی آزمایشی بود و طبق مقررات با توجه به سوابق، نیروی رسمی قطعی محسوب می شده و بر این اساس اخراج وی میسر نبوده است.اما با وجود تمامی این سوابق با دلیلی شگفت انگیز مهر اخراج بر حکم او ثبت شده است.

وی در تشریح روند اخراج خود می گوید: پیش از صدور حکم، چندین بار احضار می شدم و به سوالات مختلف پاسخ می دادم.پس از آن، ابتدا دروسم را از من گرفتند و در آخرین ترمی که در نیم فصل دوم در دانشکده حضور داشتم، دیگر درسی به من ارائه نشد. پس از تعطیلات عید نوروز که به دانشگاه مراجعه کردم، حکم اخراجم را به من دادند و حتی به بازنشستگی هم قناعت نکردند".

محمد شریف ادامه می دهد:"در کمال تاسف حکم من توسط دانشجویی که خود به عنوان مدیر اداری دانشگاه هم فعالیت می کرد، به امضا رسیده بود که در دو مرحله از دروس من نمره قبولی دریافت نکرده بود و البته من او را در حد تصمیم گیری در امر اخراجم نمی دانم و تصمیم مربوط به فردی بالاتراز او بود".

وی بهانه مسئولان دانشگاه علامه برای اخراج خود را تاخیر یک ماه ونیمه در ارائه رساله دکتری عنوان می کند. تاخیری که به علت واگذاری دو درسِ "حقوق ارتباطات" و "حقوق حرفه ای روزنامه نگاران" برای تدریس در مقطع کارشناسی ارشد به وی رخ داده است.

محمد شریف در ادامه می گوید برخورد با من در حالی رخ داده است که دردانشگاه علامه حدود ٤٠ نفر دانشجوی دکترا حضور دارند که بعضا بین ٣ الی ٤ سال در دفاع از رساله دکترا تاخیر داشتند: "به من تنها با یک و نیم ماه تاخیر،اجازه دفاع ندادند. در دوره ای که من حضور داشتم،٤ دانشجوی دیگر هم بودند. از میان این ٤ نفر تنها کسی که پیش دفاع را انجام داده بود، من بودم. در واقع زمانی که پیش دفاع انجام می شود، به اصطلاح، جلسه دفاع، جلسه ای تشریفاتی است و هیئت داوران بر اساس همان پیش دفاع تشخیص می دهند که این رساله قابل دفاع است یا خیر.از سویی دیگر، هیئت داوران در مورد موضوع رساله من پیش زمینه قبلی نداشت، زیرا دیدگاهی نو بود. اما به هر حال درهمین وضعیت مرا از انجام تشریفات دفاع محروم کردند".
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر