۱۳۹۱ خرداد ۵, جمعه

فضای امنیتی در دانشگاه مازندران به دنبال مرگ یکی از دانشجویان

به دنبال مرگ یکی از دانشجویان دانشگاه مازندران، اوضاع در این دانشگاه ناآرام گزارش می شود.
به گزارش دانشجونیوز، پس از درگذشت منصور فیروزی، فضای دانشگاه مازندران امنیتی شده و علاوه بر بازداشت چندین نفر از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی، شماری از فعالین قدیمی این دانشگاه نیز به حراست مرکزی احضار و تهدید می شوند. در حدود بیست نفر از دانشجویان نیز به دانشگاه ممنوع الورود شده اند.

 منصور فیروزی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته ی تربیت بدنی دانشگاه مازندران، روز چهارشنبه ی هفته گذشته به علت سردرد شدید و شرایط نامناسب جسمی به بیمارستان شفای بابلسر رجوع می کند و پس از انجام سی تی اسکن، پزشک متوجه پارگی یکی از مویرگ ها در ناحیه سر او شده و فوریت عمل در یک بیمارستان مجهز بر آن ها محرز می شود.

به دلیل عدم تمکن مالی، وی به خوابگاه برگشته و به همراه دوستانش از چندین نفر از مسئولین دانشگاه تقاضای کمک می کنند، که تا ٤٨ ساعت هیچ یک از مسئولان و نهادهای دانشگاه پاسخگوی وی نیست. تا این که روز یکشنبه حال وی در خوابگاه وخیم تر شده و دوستانش با اورژانس خوابگاه تماس می گیرند. اورژانس با تاخیر بسیار زیاد به محل رفته و وی با هزینه ی شخصی یکی از اساتیدش در اخرین لحظات به بیمارستان ١٧ شهریور شهر آمل منتقل شده و بستری می شود، اما به دلیل تاخیر در درمان در همان روز دچار مرگ مغزی شده و فوت می کند.

پیکر منصور فیروزی که عضو بنیاد نخبگان ایران و دارنده چند مدال قهرمانی داخلی و بین المللی بوده روز دوشنبه برای مراسم تدفین به محل سکونت خانواده اش یعنی شهر داراب استان فارس منتقل می شود.

فضای امنیتی در دانشگاه مازندران

بنابر گزارش های دانشجویی، از همان ساعات اولیه ی در گذشت منصور فیروزی، فضای دانشگاه و خوابگاه به شدت امنیتی شده و چندین نفر از فعالین قدیمی این دانشگاه به حراست مرکزی احضار و تهدید می شوند.

روز دوشنبه صدها اعلامیه در دانشگاه مازندران منتشر شده و از دانشجویان خواسته می شود ظهر سه شنبه جهت گرامیداشت و همدردی با خانواده ی منصور فیروزی و همچنین اعتراضی صنفی به مسئولین دانشگاه، که چندین بار مسبب حادثه های مشابه شده اند، گرد هم آیند. در همین روز چندین نفر از دانشجویان موقتا بازداشت شده و پس از بازجویی های بلندمدت ازاد می شوند. همچنین لیستی ده نفره از دانشجویان در اختیار انتظامات قرار می گیرد که از ورود آن ها به دانشگاه ممانعت شود. تماس های تهدیدامیز نهادهای امنیتی با برخی دانشجویان و احضار آن ها نیز همچنان ادامه دارد.

همچنین از طرف حراست مرکزی با خانواده ی بیش از ده نفر از دانشجویان  تماس گرفته شده و به آن ها گفته می شود "به فرزندتان بگویید وارد تجمع نشود چون ما می خواهیم بازداشتش کنیم".

احضار و بازداشت دانشجویان در پی تجمع اعتراضی

در ادامه فراخوان دانشجویان، وز سه شنبه ساعت ١١.٣٠ تجمعی در مقابل دانشکده ی انسانی دانشگاه مازندران صورت می گیرد. بعضی از دانشجویان پلاکاردهایی با متن "ما عزادار منصور فیروزی هستیم" نیز حمل می کرده اند.

پس از حدود سی دقیقه چندین نفر از اعضای حراست دانشگاه به تجمع هجوم برده و پس از ضرب و شتم ابولفضل گرمابی، دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشگاه، وی را سوار اتومبیل کرده و به همراه خود می برند. پس از ده دقیقه جمعیت به تدریج پراکنده شده و پوریا خالقی، مبین رستمیان و راستین اعلمی نیز بازداشت می شوند.

در همین راستا، در دو روز گذشته چندین نفر از دانشجویان مازندران به اطلاعات بابلسر احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته اند. همچنین تعداد دانشجویان ممنوع الورودی به دانشگاه به حدود بیست نفر رسیده است.

بنا بر گزارش دانشجویان، سه نفر از چهار دانشجوی بازداشتی تا این لحظه آزاد شده و از یکی از دانشجویان هیچ اطلاعی در دست نیست.

گفتنیست در سال ٨٧ نیز دو دانشجوی دختر دانشگاه مازندران به نام های شیوا دلفانی و ثریا رئیسی بدلیل نشت گاز در خوابگاه دانشجویی و بی توجهی مسئولین این دانشگاه، در گذشته بودند.

تا زمان انتشار این خبر، فضای خوابگاه دانشگاه مازندران امنیتی گزارش شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر