۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۴, یکشنبه

رادر جواد علیخانی، دانشجوی زندانی: جواد ٣٤ ماه است با وجود خونریزی حتی یک شب به مرخصی نیامده است

جواد علیخانی، دانشجوی زندانی، به دلیل داشتن سنگ کلیه و خونریزی داخلی از شرایط مناسبی در زندان برخوردار نیست و دادستان تهران نیز با درخواست مرخصی دو روزه وی برای درمان موافقت نکرده است.

جواد علیخانی، دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه چمران اهواز، برای دومین بار در دوم خرداد ١٣٨٩ بازداشت شد.

این فعال دانشجویی پیش از این نیز در مهر ماه سال ٨٦ بازداشت و پس از ۱۱ ماه حبس در شهر اهواز، با قید وثیقه از زندان آزاد شده بود. وی در پاییز سال ١٣٨٧ در دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به سه سال زندان کاهش یافت.

جواد علیخانی که ماه های نخست محکومیت خود را در زندان های اهواز سپری کرده بود، پس از انتقال به تهران، هم اکنون در زندان اوین دوران محکومیت خود را می گذراند.

برادر وی در مورد وضعیت جسمانی جواد علیخانی می گوید: روز پنجم عید بود که جواد ناراحتی کلیه پیدا کرده بود و خونریزی شدید داشت، ٣ بار منتقل شد به بیمارستان مدرس اما آنجا هم رسیدگی نکردند و تجهیزات سونوگرافی نداشتند و فعلا در زندان به او مسکن و مرفین می زنند.  جواد را پیش متخصص نمی برند. الان یک سنگ کلیه دارد که باعث خونریزی شده و درد شدیدی ایجاد کرده اما جواد را پیش متخصص نمی برند و فقط در زندان به او مرفین می زنند که جواد هم اعتراض کرده و می گوید که مرفین عوارض دارد و آدم را معتاد می کند.

در همین زمینه، دانشجونیوز گفتگویی را با برادر جواد علیخانی در مورد وضعیت وی در زندان انجام داده است:

حسین ترکاشوند: در حال حاضر وضعیت آقای جواد علیخانی در زندان چگونه است و چه مدت هست که در زندان هستند.

حکم ایشان ابتدا ۵ سال بود اما در دادگاه تجدید نظر ٣ سال شد. الان هم حدود ٣٤ ماه است که در زندان است. و در این ٣٤ ماه، حتی یک شب به ایشان مرخصی نداده اند.

وضعیت مرخصی، ملاقات و تلفن ایشان به چه صورت بوده است

مرخصی که به هیچ عنوان نداشته است. تلفن هم الان مدت ٦ ماه است که تلفن می زند، ماهی یک بار و در حد  ٣٠ ثانیه.

وضعیت جسمی آقای علیخانی چگونه است


روز پنجم عید بود که جواد ناراحتی کلیه پیدا کرده بود و خونریزی شدید داشت، ٣ بار منتقل شد به بیمارستان مدرس اما آنجا هم رسیدگی نکردند و تجهیزات سونوگرافی نداشتند و فعلا در زندان به او مسکن و مرفین می زنند.

مسئولین زندان برای درمان ناراحتی جواد چه کاری می کنند و برنامه آنها چیست

جواد را پیش متخصص نمی برند. الان یک سنگ کلیه دارد که باعث خونریزی شده و درد شدیدی ایجاد کرده اما جواد را پیش متخصص نمی برند و فقط در زندان به او مرفین می زنند که جواد هم اعتراض کرده و می گوید که مرفین عوارض دارد و آدم را معتاد می کند.

شما با مسئولین زندان برای بیماری جواد صحبتی داشته اید

بله. با دادستانی صحبت کردیم و درخواست دو شب مرخصی دادیم برای درمان که قبول نکردند.

آقای علیخانی، حکم برادر شما بر چه مبنایی صادر شده است

 جواد در دو دادگاه انقلاب و عمومی تبرئه شد. از اتهام های توهین به بنیانگذار انقلاب، توهین به رهبری، توهین به مقدسات و توهین به پیامبر تبرئه شد اما دوباره در یک دادگاه برای او ۵ سال حکم دادند. در مسائل سیاسی اینها نه تابع قانونند و نه تابع احکام، هر طور که اطلاعات صلاح می داند، قاضی هم حکم صادر می کند و این برای ما روشن شده است.

آقای علیخانی شما با مسئولین چه صحبتی دارید

برای صحبت که ما بارها گفته ایم اما گوش شنوایی نیست، ما بارها گفته ایم که اگر هم اینها از نظر شما جرمی هم مرتکب شده اند لااقل شما درست رفتار کنید، شما رفتار اسلامی و انسانی داشته باشید تا بتوانید روی اینها تاثیر بگذارید بالاخره زندانی دارای حقوقی است، مخالفین دارای حقوقی هستند، با این رفتار شما نه تنها اینها کوتاه نمی آیند بلکه خانواده ها هم زده می شوند از شما.

با دوستانش و همراهانش در دانشگاه چه صحبتی دارید

دوستانش که لطف دارند و پیگیر وضعیت جواد هستند، تماس می گیرند و من تشکر می کنم از همه آنها.

اگر بخواهید با مجامع بین المللی و سازمان های مدافع حقوق بشر صحبت کنید چه حرفی برای آنها دارید

از آنها میخواهم که به وضعیت همه زندانیان سیاسی توجه کنند، نه تنها برادر من بلکه همه زندانیان، وضعیت آنها را درک کنند و به فکرشان باشند. الان اینها می گویند ما اصلا زندانی سیاسی نداریم، در عرصه های بین المللی می گویند ما اصلا زندانی سیاسی نداریم در صورتی که الان ما ١٢۵٠ زندانی سیاسی داریم که به خاطر نوشتن مقاله احکام سنگینی دارند.

آقای علیخانی از شما ممنونیم، امیدواریم که وضعیت جواد علیخانی و دیگر زندانیان سیاسی به بهترین نحو تغییر کند و شاهد آزادی همه  آنها باشیم.

من هم از شما ممنونم. توکل ما به خدا است. ما نه تنها نگران جواد هستیم بلکه نگران بقیه زندانیان هم هستیم. آنها هموطن ما هستند و برای ما عزیزند. کسانی هستند که وضعیتشان از جواد به مراتب بدتر است. ما امیدواریم همه زودتر آزاد بشوند و بیایند بیرون.

منبع: دانشجونیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر