۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۲, جمعه

احضار بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های تهران به اداره گزینش سازمان سنجش

احضار بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های تهران به اداره گزینش سازمان سنجش

در روز سه شنبه گذشته، ۱۲ اردی بهشت ۱۳۹۱، تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران که در آزمون کارشناسی ارشد اسفند ۹۱ شرکت کرده بودند، برای بازپرسی به گزینش سازمان سنجش فراخوانده شدند. این فراخوان در حالی است که نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد، در هفته جاری اعلام خواهد شد.

بر اساس گزارش خبرنگار ادوارنیوز، مقامات امنیتی بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، امیرکبیر، علامه طباطبایی و علم صنعت که بیشتر از دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی بوده‌اند را احضار کردند. تعدادی از دانشجویان احضار شده، حتا سابقه فعالیت دانشجویی نیز نداشتند و فقط به صرف داشتن رابطه با بعضی از فعالین احضار و تهدید شدند.

دانشجویان در چند نوبت صبح ( ۸ تا ۱۱)، ظهر (۱۱:۰۵ تا ۱۴:۰۵) و بعد از ظهر ( ۱۵ تا ۱۹) مورد بازپرسی قرار گرفته اند. تعدادی از این بازپرسان، از چهره های سرشناس دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، درخواست اصلی اقرار به تمامی اغتشاشات موجود در آن دانشگاه بوده است و سپس تعهدی برای تکرار نکردن اغتشاشات در مقطع کارشناسی ارشد مورد نظر بوده است که در صورت ممانعت دانشجویان را با ضرب و شتم مواجه می کردند. همچنین این دانشجویان تهدید شدند که در صورت عدم همکاری با دستگاه‌های امنیتی امکان تحصیل در مقطع بالاتر را نخواهند داشت.

بازجویی هر فرد به طور میانگین یک ساعت به طول می‌انجامید. تاکید بازجویان در مدت بازجویی روی ستاره دار نکردن دانشجویان بوده، با این استدلال که اینبار مدرکی به دست شما نخواهیم داد که ادعای ستاره دار بودند کنید.

شایان ذکر هست که است بر اساس اخبار رسیده به ادوار نیوز این فشارها فقط در تهران نبوده بلکه در شهرهایی مانند اصفهان، اهواز و شیراز نیز اقدام به احضار و بازجویی فعالین دانشجویی شده است. 

منبع: دانشجونیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر