۱۳۹۱ خرداد ۱, دوشنبه

نامه جمعی از فعالین دانشجویی به مجید توکلی در سالروز تولدش: "راهی را که آغاز کرده ايم، سرانجام به پايان خواهيم رساند"

 بیش از صد نفر از فعالین فعلی و سابق دانشجویی، در نامه ای خطاب به مجید توکلی* ضمن گرامیداشت سالروز تولدش، مقاومت و ایستادگی وی را در برابر استبداد ستودند.
به گزارش دانشجونیوز، در بخشی از این نامه آمده است: سه بار بازداشت، چهار سال زندان، ماه ها سلول انفرادی و انواع شکنجه، محروميت از تحصيل، محروميت از ديدار مادر و قطع تماس تلفنی رنج هاييست که آگاهانه به جان خريدی، اما تو برای ما و جنبش آزادی خواهي مردم ايران، نه قرباني نقض حقوق انساني که قهرمان مقاومت و ایستادگی و شجاعت نسل دانشجو بودی.

 ما، جمعی از فعالان فعلی و سابق دانشجویی به پاس تلاش هاي بی وقفه ات در راه مبارزه با استبداد، و در زادروز ميلادت، بار ديگر يادت را گرامی مي داريم و ايمان داريم به اين سخن تو که "راهی را که آغاز کرده ايم، سرانجام به پايان خواهيم رساند".

متن کامل این نامه به شرح زیر است: 
 مجيد عزيز؛

امروز اول خرداد ماه است. ماه خروش دوباره جنبش دانشجويي، ماه مقاومت دانشگاه. آن را ماه حادثه مي ناميدي و چه وجه تسميهي که اين ماه با روز تولد تو آغاز مي شود.  

 تو را به درستي نماد شجاعت جنبش دانشجويي خوانده اند چرا که هيچ گاه هراسي از گفتن آرمان هاي مان نداشتي. همواره سدي در برابر دستگاه سرکوب بودي که کارش خرد کردن معترضان بود. سدي که هيچ گاه نتوانست از آن بگذرد و در مقابلش به ستوه آمد و زانو زد. همه چيز را حتي در زندان از تو دريغ داشتند، از دادگاه عادلانه تا زندان عادلانه، از حق ملاقات تا حق تلفن به مادرت، تا در خواستي بنويسي و چيزي بطلبي، و بر خود ببالند که بالاخره او را شکستيم. داستان تو اما داستان انساني است که توبه نامه نمي نويسد و سر خم نمي کند، داستان تو داستان مقاومت است.
 
تو را شرف جنبش دانشجويي ايران مي نامند. و چه شايسته بود اين نام براي تو، وقتي روز دانشجو به قلب تپنده جنبش دانشجويي آمدي تا نگذاري سکوت دانشگاه را فرا بگيرد. مي دانستي آمدني است که بازگشتي ندارد، اما چه باک که شرف جنبش دانشجويي سکوت دانشگاه را تاب نمي آورد. آمدي تا هر چه فرياد داري بر سر استبداد بزني، بايستي و از هر چه داري بگذري.

  و تن استبداد مي لرزيد از شجاعت فرياد هاي تو و هنوز مي لرزد از مقاومت بي بديل تو. تو که يک تنه براي دستگاه عريض و طويل استبداد بحران آفريدي، در آزادي و حصرت. مزدوران استبداد در آرزوي تحقير تو چادر بر سرت کردند، ولي چادر مجيد نماد مقاومت شد، شوري برانگيخت و موجي به راه انداخت.
 
از ياد نمي بريم از خود گذشتگي هايت را، نوع دوستي ات را و بلند پروازي و بي پروايي ات را. و از ياد نمي بريم آنگاه که مي گفتي "يک حاکم ديکتاتور تنها احساس خطرش از شجاعان است که نافرماني مي کنند" و تو خود از تبار همان شجاعان بودي که هرگز فرمان نبردي و نخواهي برد. از تبار آنان که مقاومت را زندگي کردند.
 
سالي ديگر گذشت و تو هنوز در بندي، اما همه ما و نسل جديد دانشجويان همنوا با تو زمزمه مي کنيم سرود آزادي را. بدان آتشي که نميرد هميشه در دل ماست، و نيک مي دانيم که اگر نبود شجاعت و ايستادگي تو و ياران دربندت، اين آتش زنده نمي ماند. کابوسي که حاکمان روزي در دانشگاه مي ديدند، روز ديگر در خيابان ديدند و امروز اين کابوس را در زندان و قلب دستگاه سرکوب مي بينند.

 سالروز تولدت بهانه ايست تا به ياد آوريم شجاعت و مقاومت تو و همه دانشجويان دربند را و پاس بداريم تلاش ها و ايستادگي هايتان را در راه آرمان آزادي. مقاومت تو منبع ياس است براي دستگاه سرکوب و چشمه اميد است براي دانشجويان. براي نسلي که بايد بار اين رسالت را به دوش بکشند و از نام مجيد بارقه اي از اميد و شجاعت در وجودشان شعله خواهد کشيد.

 سه بار بازداشت، چهار سال زندان، ماه ها سلول انفرادي و انواع شکنجه، محروميت از تحصيل، محروميت از ديدار مادر و قطع تماس تلفني رنج هاييست که آگاهانه به جان خريدي، اما تو براي ما و جنبش آزادي خواهي مردم ايران، نه قرباني نقض حقوق انساني که قهرمان مقاومت و ايستادگي و شجاعت نسل دانشجو بودي.

 ما، جمعي از فعالان فعلي و سابق دانشجويي به پاس تلاش هاي بي وقفه ات در راه مبارزه با استبداد، و در زادروز ميلادت، بار ديگر يادت را گرامي ميداريم و ايمان داريم به اين سخن تو که "راهي را که آغاز کرده ايم، سرانجام به پايان خواهيم رساند".

احمدیان  امین
احمدیان  احمد
اسدی نژاد  آیلین
اسلامی  فرناز
اسماعیلی  رشید
اصحابی  اردوان
اصلاحچی  مرتضی
اعتقادی  جعفر
اعتمادی  امیرحسین
افشاری  علی
ایران نژاد  میلاد
آذرنیوش  فرشید
بارلاس  فاریا
بهرنگ  کامیار
پاکروان  امیرارسلان
پورآقایی  سپیده
پویافر  ناصر
ترکاشوند  حسین
تقی پور  علی
جهاندار  پویا
چناسی  مسعود
حبیبی  سعید
حکیم زاده  عباس
خندان  زهرا
خوانین  حمید
دورگلی  مهرنگار
دولت شاهی  سهیل
ذهابیان  اشکان
رحیمیان  محسن
رستمی  حبیب
رشیدی  امیر
رضا زاده  سحر
رضاییان  سیاوش
رفعتی  پدرام
ریاحی  امین
روزبهانی مریم
سجودی فراهانی  فواد
سرابندی  نسیم
سعیدی پور  مهدی
سهراب خوانی  نگین
سیما  سلمان
شاکر  آیدا
شاه محمدی  سامان
شجاعی  صادق
شجاعی  حامد
شفیع پور  مریم
شهباز  رضا
شوراب  محمد
شیخی  شهاب الدین
شیرزاد  کاوه
صادقی  محمد
صراف شیرازی  احد
صنعتی پور  محسن
طالبی  حسن
طاهایی  آروین
طاهری  هومن
طاهری  ابوالفضل
طواف  محمدجواد
طوسی  فرشته
عابدی نژاد  مهرداد
عبدی  علی
عربشاهی  مهدی
عفوری  مصطفی
علوی تبار  محمد
فاضلی  لیلی
فتاحی  آزاده
فتوحیه پور  پیام
فخری  محسن
فرنود  فرهاد
فریدی  ناصح
فیاضی  بهرام
قاسمی نژاد  سعید
قاضی نوری  رضا
کاظمی  محمد
کریمی  مازیار
کلایی  علی
گلپور  بابک
محبوبیان  محسن
محمودیان  پویان
مشکین  متین
معماریان  امیر
ملکی  عمار
منصوری  احسان
مهاجرانی  محمد حسین
مهدی زاده  مصطفی
مهرانی  بهزاد
میرمحبوب  پویا
نجفی  مجتبی
نشاط  راضیه
نظری  علی
نقوی  محمد سجاد
نوری  ارشیا
نیشابوری  سیاوش
هاتفیان  بهناز
هاشمی  سورنا
هاشمی  فرید
هزاوه  افشین
همایی راد  عنایت
هنری  علی
هواخور  طاها
وفقی  علی
ویس مرادی  سجاد
یزدچی  اشکان
یکتایی  حسین
یوسفی  احسان
یونسی  رضا

*مجید توکلی، دانشجوی رشته مهندسی کشتی سازی دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکنیک تهران)، در ١٦ آذر سال ١٣٨٨برای سومین بار بازداشت شد.

 این عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پس از سخنرانی در جمع دانشجویان این دانشگاه در مراسم سالگرد روز دانشجو، در حالیکه قصد خروج از دانشگاه را داشت، همراه با ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی بازداشت شد. وی در دی ماه همان سال به اتهام "اجتماع و تبانی علیه نظام"، "تبلیغ علیه نظام"، "توهین به رهبری" و "توهین به ریاست جمهوری" در شعبه ١٥دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سیاسی و پنج سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.

او هم چنین در دادگاهی دیگر به ریاست قاضی مقیسه، به علت انتشار نامه از داخل زندان به مناسبت روز دانشجو، به اتهام "تبلیغ علیه نظام" به شش ماه زندان دیگر محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر