۱۳۹۰ آذر ۴, جمعه

ابراز نگرانی همسر پیمان عارف نسبت به ممانعت از آزادی وی

منابع حقوق بشری گزارش داده اند که سمیرا جمشیدی، همسر پیمان عارف، نسبت به روند پرونده‌ و ممانعت مسئولان از آزادی وی، ابراز نگرانی کرده است.
به گزارش وبسایت "هرانا" خانم سمیرا جمشیدی اظهار داشته است که "علی رغم سه مرتبه مراجعه به دادگاه انقلاب، تاکنون جوابی نگرفته و حتی مسئولان مانع رفتن وی به شعبه‌ی ۲۶ می‌شوند." ایشان همچنین عنوان کرد که "حتی از دیدن پرونده‌ی این زندانی سیاسی نیز ممانعت به عمل آمده است"
این در حالیست که بازپرس پرونده، قرار ۲۰ میلیونی‌ای صادر کرده که به امضای پیمان عارف نیز رسیده است اما برخی مسئولان پس از گذشت یک ماه از پذیرش قرار برای آزادی وی اجتناب می‌کنند.
پیمان عارف که چندی پیش بر سر مزار ندا آقا سلطان بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود، به دلیل مصاحبه با رسانه‌ها در خصوص اجرای تعزیری ۷۴ ضربه شلاق و شکایت از مسئولین دادسرای اوین، به اتهام "تبلیغ علیه نظام"، مورد بازخواست قرار گرفت.
این فعال دانشجویی پیش‌تر و در بیست و یکم بهمن ماه سال گذشته، با ورود ماموران امنیتی به منزل شخصی‌اش بازداشت و بعد از گذراندن چند روز انفرادی به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده بود.
دادگاه آقای عارف را به دلیل "فعالیت تبلیغی علیه نظام" به یک سال حبس تعزیری و به دلیل "توهین به ریاست جمهوری" به تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده بود.
این فعال دانشجویی پیش از آزادی برای اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق خود به بخش اجرای حکم زندان اوین منتقل و بعد از اجرای این حکم روز ۱۷ مهرماه آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر