۱۳۹۰ آبان ۱۸, چهارشنبه

بازداشت چندین زبان آموز در آموزشگاهی در مشهد به بهانه "بدحجابی

خبرگزاری هرانا - گزارشات از مشهد حاکی از آن است که هفتۀ گذشته نیروهای امنیتی با هجوم به برخی مراکز آموزش زبان مشهد با ایجاد رعب و وحشت و بر هم زدن نظم کلاسهای آموزشگاهها به بهانه "بدحجابی" اقدام به بازداشت زبان آموزان این آموزشگاه کرده اند.
 
 به گزارش دانشجونیوز، همزمان با شدت گرفتن طرح های امنیتی و پلیسی در ایران، از شهر مشهد خبر می رسد که نیروهای امنیتی با هجوم به یکی از آموزشگاه های زبان، اقدام به بازداشت چندین زبان آموز کرده اند.
گفته می شود نیروهای امنیتی دلیل بازداشت و آزار و اذیت این زبان آموزان را "بدحجابی" عنوان کرده است.
بر اساس این گزارشات این اقدام نیروهای امنیتی با توقف خودروهای ون در مقابل درب آموزشگاه و حضور نیروها درون کلاسها و بیرون کشیدن زبان آموزان از سر کلاس انجام شده است.
گفتنی است تا کنون این اتفاق در برخی از آموزشگاه های محدودۀ بلوار سجاد مشهد رخ داده است.
این اقدام نیروهای امنیتی مشهد موجب اعتراض خانواده ها به مسئولین آموزشگاه ها به دلیل عدم امنیت کافی فرزندانشان سرکلاس و همچنین منجر به انصراف زبان آموزان از ادامۀ حضور در کلاس ها شده است.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
•   بند ۱ ماده ۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هرکس حق آزادی و امنیت شخصی دارد. هیچ کس را نمی‌توان خودسرانه دستگیر یا بازداشت کرد.
•    بند ۱ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس را نمی‌توان بمناسبت عقایدش مورد مزاحمت اخافه قرار داد.
•    بند ۲ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هر کس حق آزادی بیان دارد. این حق شامل آزادی تفحص و تحصیل و اشاعه اطلاعات و افکار از هر قبیل بدون توجه به سر حدات خواه شفاهاً یا بصورت نوشته یا چاپ یا بصورت هنری یا به هر وسیله دیگر به انتخاب خود می‌باشد.
•    ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق آزادی عقیده و بیان دارد.
•   ماده ۳ اعلامیه رفع خشونت علیه زنان: زنان باید از برخوردارى و حمایت از کلیۀ حقوق فرد و آزادى هاى اساسى، در عرصه‌هاى سیاسى، اقتصادى، فرهنگى، مدنى و غیر آن، نظیر حق زندگى، حق برخوردارى از برابرى، حق برخوردارى از آزادى و امنیت شخص، حق برخوردارى برابر از حمایت قانون، حق برخورداری از عدم تبعیض، به هر شکل، حق برخورداری از شرایط کار عادلانه و رضایت‌ بخش و حق مصون بودن از شکنجه، مجازات‌ یا رفتارهای خشن، غیرانسانی یا تحقیرآمیز باید به طور متساوى با مردان بهره‌مند باشند.


فرستنده: مسیح ایلچی زاده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر