۱۳۹۰ آبان ۲۵, چهارشنبه

احضار فؤاد سجودی فریمانی جهت گذراندن ۸ سال حبس

خبرگزاری هرانا - فؤاد سجودی فریمانی، دانشجوی دکترای محروم از تحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برای اجرای حکم ۸ سال حبس به زندان اوین احضار شد. 
به گزارش کلمه، دادیار اجرای احکام دادسرای اوین در نامه‌ای خطاب به وثیقه‌گذار، از او خواسته است که سجودی فریمانی را ظرف مدت ۲۰ روز از رویت اخطاریه به زندان اوین تحویل دهد، و اظهار کرده که در غیر این صورت نسبت به ضبط وثیقه به نفع دولت اقدام خواهد شد.

فؤاد سجودی فریمانی، فرزند شهید غلامعلی سجودی فریمانی، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که در شهریور ماه ۸۹ بازداشت شده و از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر عباسی به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

او در حالی برای اجرای حکم خود به دادسرای اوین احضار شده است که هنوز هیچ حکمی به وی ابلاغ نشده و بر اساس آخرین ابلاغ به وی، پرونده اعتراضش به رای دادگاه بدوی در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی موحد در حال بررسی است.

فریمانی در ۲۳ شهریور سال ۸۹ در حالی بازداشت شد که به تازگی در دوره دکترا ثبت نام کرده بود و شرایط خانوادگی سختی را می‌گذراند.

سجودی که دوران بازداشت خود را در بند دو الف زندان اوین سپری کرد و بیش از ۴۵ روز از این مدت را در انفرادی به سر برد، با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد و به دلیل فشارهای روحی اعمال شده در دوران بازداشت، پس از آزادی برای مدتی در بیمارستان اعصاب و روان مهرگان بستری شد.

وی دوره کار‌شناسی خود را در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و کار‌شناسی ارشد خود را در مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیر کبیر به اتمام رسانده است.

فریمانی دارای چند مورد ثبت اختراع و مقالات علمی متعدد بوده است. وی مشاور پروژه‌های دانشگاهی زیادی بوده و در بسیاری از فعالیت‌های علمی پژوهشی دانشگاه امیرکبیر به جامعه خود خدمت کرده است.

صدور حکم هشت سال حبس برای وی به اتهام توهین به مقدسات به شدت تعجب آور بوده است. زیرا وی جز کارهای متعارفی نظیر مباحثات ایمیلی، به اشتراک گذاشتن لینک در محیطهای مجازی و داشتن کاریکاتور در هارد خود، کار دیگری نکرده که ادعای توهین و جرم درباره آن مطرح باشد.

او که سرپرستی یک خانواده را عهده دار بوده است و همچنین تنها یک هفته از مراسم عقدش می‌گذرد، حالا باید خود را برای یک دوره ۸ ساله حبس در زندان اوین آماده کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر