۱۳۹۱ بهمن ۲۲, یکشنبه

 

جواد علیخانی به دانشگاه شهرکرد تبعید شد

جواد علیخانی، دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه چمران اهواز، برای ادامه تحصیل به دانشگاه شهرکرد تبعید شد.

به گزارش دانشجونیوز، تبعید آقای علیخانی به دلیل اعمال نظر و فشار نیروهای امنیتی صورت گرفته است. وی در حالی به دانشگاه شهرکرد تبعید شده، که پس از پنج سال دوری از دانشگاه به دلیل محرومیت از تحصیل، حبس و مرخصی اجباری با تحصیل وی در دانشگاه چمران مخالفت شده است.

مسئولین دانشگاه شهرکرد نیز در حالی از جواد علیخانی خواسته اند که مبلغ ٨٠٠ هزار تومان شهریه این دانشگاه را پرداخت کند، که وی پیش از تبعید در دوره روزانه رشته دامپزشکی دانشگاه چمران به صورت رایگان مشغول به تحصیل بود.

علاوه بر این به وی اعلام شده که حق استفاده از هرگونه امکانات آموزشی و رفاهی و اسکان و تغذیه با پرداخت هزینه همراه خواهد بود.

تبعید به شهرکرد پس از سه سال زندان

جواد علیخانی، فعال دانشجویی، در حالی برای ادامه تحصیل به شهرکرد تبعید شده، که در تیرماه سال جاری پس ازپایان محکومیت سه سال حبس از زندان آزاد شده بود.

آقای علیخانی در دوم خرداد ماه سال ١٣٨٩ بازداشت شد. وی پیش از این نیز در مهر ماه سال ٨٦ بازداشت و پس از ١١ ماه حبس در شهر اهواز، با قید وثیقه از زندان آزاد شده بود.

جواد علیخانی در پاییز سال ١٣٨٧ در دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ٣ سال زندان کاهش یافت.

این فعال دانشجویی که ماه های نخست محکومیت خود را در زندان های اهواز سپری کرده بود، پس از انتقال به تهران، در زندان اوین باقی دوران محکومیت خود را سپری کرد و با پایان دوران سه ساله محکومیت از زندان آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر