۱۳۹۱ اسفند ۲, چهارشنبه

انتقاد از سیاست های حاکمیت در جلسه بحث دانشجویی در شهرکرد

کرسی آزاد اندیشی دانشجویان دانشگاه شهرکرد با موضوع بررسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش دانشجونیوز، شامگاه دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۱ کرسی آزاد اندیشی دانشجویان دانشگاه شهرکرد با موضوع بررسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به منظور آگاهی بخشی راجع به مسائل روز کشور و تحولات منطقه با استقبال پرشور دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

یکی از دانشجویان این دانشگاه در گفتگو با سایت دانشجو نیوز درباره محتوای این جلسه گفت:

"دانشجویان شرکت کننده در دو گروه موافق و مخالف شرکت کرده بودند. شروع برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن همراه بود و نکته ی قابل توجه پخش نشدن سرود ملی در این مراسم بود که اعتراض دانشجویان بسیجی را به دنبال داشت.

یکی از اعضای گروه مخالف به بحث در باره ی مشکلات معیشتی مردم ایران پرداخت و از اعمال فشار ماموران امنیتی بر فعالان سیاسی، خبرنگاران و وکلای زندانی انتقاد کرد. وی در ادامه با بیان افتخارات ایران در زمینه های مختلف صحبت مسئولین در راستای از بین بردن این افتخارات در صورت برقراری ارتباط با آمریکا را نقد کرد.

در حالیکه گروه موافق به خروج از موضوع گروه مخالف اشاره کردند، خود در ادامه به تمجید از آقای خامنه ای پرداختند که این صحبت ها اعتراض گروه مخالف مبنی بر خروج از بحث گروه موافق را به دنبال داشت.

در همین حال عده ای از دانشجویان عضو تشکل های هم سوی دانشگاه شعار هایی از قبیل “مرگ بر ضد ولایت فقیه” و “مرگ بر آمریکا” سر دادند.

بعد از این اتفاق یکی از اعضای گروه موافق که به شدت عصبی شده بود با اشاره به دختران دانشجوی شرکت کننده در مراسم گفت: همین خانوم های بدحجاب کافر ممکن است که در صورت وقوع جنگ بین ایران و آمریکا از ما عملکرد بهتری داشته باشند.

این قسمت از صحبت های گروه موافق اعتراض شدید دانشجویان حاضر در جلسه را به دنبال داشت.

در ادامه یکی دیگر از اعضای گروه مخالف با ارائه آمار و ارقام از وضعیت اقتصادی و اجتماعی ایران، اوضاع کشور را نامساعد خواند.

وی با اشاره به این موضع که کشور های همچون مصر و لیبی انقلاب خود را از انقلاب جمهوری اسلامی ایران جدا کرده اند افزود: موضوع صادر کردن انقلاب اسلامی و رخ دادن بهار عربی به تبعیت از انقلاب جمهوری اسلامی ایران توهمی بیش نیست.

در همین حال باز هم بسیجیان حاضر در جلسه شعار هایی از قبیل “مرگ بر ضد ولایت فقیه” و “مرگ بر آمریکا” سر دادند.

در ادامه یکی از اعضای گروه موافق با توهین به افراد شرکت کننده در سالن خطاب به اعضای گروه مخالف گفت: شما برای تشویق شدن به این مراسم آمده اید و شما کافرید.

پس از آن و در وقت پایانی گروه مخالف به نحوه ی برگزاری کرسی ها انتقاد کردند که به دنبال آن یکی از اعضای گروه موافق با قطع کردن صحبت آن ها سعی در ایجاد اختلال در وقت باقی مانده ی گروه مخالف کرد.

در پایان گروه مخالف با آرزوی سلامتی و کسب آگاهی برای دانشجویان این کرسی را به پایان رساند."

همچنین سایت خبرنامه شهرکرد گزارش داده است که پس از اتمام مراسم، دانشجویان در بیرون از سالن شروع به خواندن سرود ” ای ایران، ای مرز پرگهر” کردند که با اعتراض شدید مسئول نهاد رهبری دانشگاه مواجه شدند.

همچنین یکی دیگر از اعضای دفتر نهاد رهبری این دانشگاه با ابراز رضایت از نحوه ی برگزاری کرسی به نحوه ی عملکرد گروه موافق اعتراض کرد. وی افزود: گروه موافق به شدت ضعیف ظاهر شدند که این نشانگر ضعف مطالعاتی و استدلالیه آن ها بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر