۱۳۹۱ تیر ۴, یکشنبه

احضار سید عماد هاشمی فعال دانشجویی دانشگاه شهرکرد به اداره اطلاعات اصفهان و یورش به محل سکونت وی

سید عماد هاشمی از فعالین دانشجویی دانشگاه شهرکرد به اداره اطلاعات اصفهان احضار شده است. هم زمان ماموران امنیتی با یورش به منزل وی، درصدد بازداشت وی برآمده اند.

در ماه های اخیر موارد متعددی از برخورد با دانشجویان در دانشگاه های مختلف کشور مانند تهران و اصفهان به بهانه "توهین به مقدسات" گزارش شده است.

به گزارش دانشجونیوز،  هفته گذشته بسیج دانشچویی دانشگاه شهرکرد با دستمایه قراردادن "مقدسات مذهبی" به نگارش بیانیه ای علیه عماد هاشمی پرداخت. پس از این بیانیه وی با احضار به کمیته انضباطی دانشگاه تهدید به اخراج شد و بدون ابلاغ حکم قطعی، حراست دانشگاه از ورود وی به دانشگاه ممانعت به عمل آورد.

در بیانیه بسیج دانشجویی که به امضای تعدادی از دانشجویان بسیجی و اعضای فعال تشکلهای سه گانه (جامعه، مستقل، مجمع) رسیده است با استناد به مطالب موجود در صفحه فیس بوک این فعال دانشجویی و روند فعالیت سیاسی اش در ٣ سال اخیر، خواسته شده که با "توهین کننده به مقدسات و مسئولین نظام و مسئولین دانشگاه و..." برخورد قاطعی صورت گیرد.

احضار به اداره اطلاعات و حمله به محل سکونت

عماد هاشمی در ادامه، پس از تهدیدهای تلفنی اداره اطلاعات شهرکرد و ستادخبری اطلاعات اصفهان(محل سکونت وی) به اداره اطلاعات اصفهان احضار شد. پس از عدم مراجعه این فعال دانشجویی،  جمعه شب گذشته نیروهای امنیتی به منزل وی در اصفهان هجوم برده که با توجه به عدم حضور او در منزل اقدام به ضبط وسایل شخصی اش نمودند.

سید عماد هاشمی،  دانشجوی ورودی 88 رشته برق دانشگاه شهرکرد، پیش از این برای حضور فعال در تجمعات دانشجویی  ١٣ آبان و سپس ١٦ آذر به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شده بود. وی همچنین از طراحان پیشنهاد "شورای بازگشایی انجمن اسلامی " به مسئولین دانشگاه می باشد.

این فعال دانشجویی همچنین  پیش از این به دلیل سازماندهی مراسم استقبال از محمد حیدرزاده (دانشجویی رهایی یافته از زندان اوین درتاریخ آذر ماه ٨٩)، حضور در تجمع اول اسفند میدان انقلاب اصفهان و مشارکت در نگارش بیانیه فعالین دانشجویی دانشگاه شهرکرد به اداره اطلاعات احضار شد و پس از عدم مراجعه به این سازمان در جلوی درب ورودی دانشگاه دستگیر وبا انتقال به ستاد خبری ساعت ها مورد بازجویی قرار گرفت.

سازماندهی" طیف مخالفان" در کرسی های آزاد اندیشی و برگزاری و شرکت در تجمعات صنفی سال گذشته دانشگاه مانند اعتراض به کیفیت نامطلوب غذای سلف، تشکیل شورای صنفی دانشگاه و اعتراض به پولی شدن سرویس های داخل دانشگاه، از دیگر اقدامات این فعال دانشجویی می باشد.

پس از بیانیه بسیج دانشجویی علیه این فعال دانشجویی، کمیته انضباطی با برگزاری جلسه صوری و بدون بررسی دقیق پرونده، به شکلی شفاهی حکم به اخراج وی داده و حراست دانشگاه نیز از ورود وی به دانشگاه ممانعت به عمل آورده است. هجوم اداره اطلاعات اصفهان به منزل وی در اصفهان، آخرین پرده از این اقدامات فراقانونی بوده است.

لازم به ذکر است که در روزهای اخیر، هم زمان با سالگرد اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات ریاست جمعوری در سال ٨٨، و فرارسیدن ایام امتحانات و نزدیکی تعطیلی دانشگاه های کشور، فشار بر فعالین دانشجویی نیز افزایش یافته است.
 


فرستنده: مسیح ایلچی زاده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر