۱۳۹۱ خرداد ۳۰, سه‌شنبه

پس از تجمع اعتراضی دانشجویان، امتحانات دانشکده نفت اهواز به شهریورماه موکول شد

پس از برگزاری چندین تجمع اعتراضی از سوی دانشجویان دانشکده نفت اهواز، مسئولین این دانشکده کلیه امتحانات را تا شهریور ماه به تعویق انداختند.

به گزارش دانشجونیوز، از روز ٢٢ خرداد ماه به مدت چند روز دانشکده نفت اهواز شاهد تجمع های دانشجویی، اعتصاب غذا و عدم شرکت در امتحانات در اعتراض به لغو چندین مراسم دانشجویی و عدم پاسخگویی مسئولین دانشکده بود.

علاوه بر این اعضای شورای صنفی دانشکده نفت اهواز نیز به دلیل افزایش محدودیت ها بر دانشجویان توسط مسئولین دانشکده از سمت خود استعفا داده بودند. لغو برنامه های دانشجویی جشن فارغ التحصیلی و عدم مجوز به المپیاد ورزشی دانشجویان از موارد ذکر شده می باشد.

پس از ادامه اعتراض های دانشجویی در دانشکده نفت اهواز، مسئولین این دانشکده بیش از ۵٠ تن از دانشجویان را به کمیته انضباطی احضار کردند و همچنین دسترسی دانشجویان به اینترنت قطع و ورود و خروج دانشجویان به دانشکده نیز محدود شد.

رییس دانشگاه صنعت نفت: حرکت دانشجویان خودجوش نبود

پس از برگزاری تجمع های صنفی در اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولین دانشگاه و لغو برنامه های دانشجویی؛ غلامرضا راشد، رییس دانشگاه صنعت نفت در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفته است که حرکت دانشجویان خودجوش نبوده و امتحانات دانشکده نفت اهواز نیز در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

در حالی که فیلم های منتشر شده از وقایع دانشکده نفت اهواز، حکایت از ضرب و شتم دانشجویان توسط نیروهای انتظامات دانشکده نفت دارد، رییس دانشگاه صنعت نفت، دانشجویان را به اختلال و برنامه ریزی برای ایجاد تشنج در دانشگاه متهم نموده است.

«برنامه دانشجویان مخالف اسلامی شدن دانشگاه ها بود»

رییس دانشگاه صنعت نفت اهواز همچنین با اشاره به تشکیل معاونت مسائل فرهنگی اجتماعی در این دانشگاه با رویکرد اسلامی کردن دانشگاه ها، گفته است که "جشن فارغ التحصیلی دانشجویان علاوه بر هزینه بر بودن در شان دانشگاه نبود".

وی اظهار داشته که "پس از مشاهده مشكل حجاب در مراسم بعدازظهر فارغ‌التحصيلی" در سال های گذشته، نظارت بر این برنامه افزایش یافته، برنامه های موسیقی این مراسم نیز لغو و مجری منتخب دانشجویان نیز به دلیل اینکه در شان دانشگاه نبوده، پذیرفته نشده است.

غلام رضا راشد در ادامه گفته که "ممكن است برخی از دانشجويان در كميته انضباطی محاكمه شوند، چون ايجاد اختلال در دانشگاه و مانع شدن از ورود دانشجويان به سالن امتحانات جرم محسوب می‌شود".

لازم به ذکر است که بیش از ۵٠ نفر از دانشجویان دانشکده نفت اهواز به کمیته انضباطی احضار شده اند که تاکنون از مراجعه به این کمیته خودداری کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر