۱۳۹۱ تیر ۴, یکشنبه

شقایق آگاه، دانشجوی ممتاز کارشناسی ارشد دانشگاه تهران، اخراج شد

 شقایق آگاه، دانشجوی ممتاز مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی-طراحی فرآیند دانشگاه تهران با نامه مستقیم وزارت علوم، در پایان ترم چهار به دلیل اعتقادات لغو پذیرش و اخراج شد.

جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی گزارش داده است که اخراج این دانشجوی بهایی با نامه ای از غلامعلی طهوری، مدیر کل امور آموزشی به رضا غلامعلی زاده، معاون شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه تهران مبنی بر لغو پذیرش این دانشجو صورت گرفته است.

 در اردیبهشت ماه ٩١ همزمان با آغاز زمان اخذ واحد ترم جدید این دانشجو بطور رسمی از دانشگاه اخراج و از سایت سامانه دانشگاه خارج گردید.

این دانشجو که از معدود دانشجویان بهایی راه یافته به دانشگاه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است، در سال ۸۵ در کنکور سراسری شرکت و در رشته مهندسی شیمی دانشگاه تهران پذیرفته شد. در سال ۸۹ کارشناسی را به پایان رسانده و بدلیل آنکه از دانشجویان ممتاز دانشگاه بوده، در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته پذیرفته میشود.

بر اساس این گزارش، ز انقلاب فرهنگی ۱۳۵۹ و همزمان با اسلامی کردن دانشگاه ها، هزاران تن از بهاییان از ادامه تحصیلات عالی ممنوع شده و بزرگترین گروه محروم از تحصیل را تشکیل داده اند.

بر اساس مدارک منتشر شده توسط فعالین حق تحصیل در سال های گذشته، وزارت اطلاعات با شناسایی دانشجویان بهایی و فشار بر وزارت علوم و سازمان سنجش، عامل اصلی اخراج دانشجویان بهایی از دانشگاه ها است.

در چند سال اخیر، دانشجویان دیگری به همین علت از دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، شیراز، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان، صنعتی تبریز و چندین دانشگاه دیگر اخراج شده اند.

مدارک اخراج این دانشجوی بهایی در زیر آمده است:



فرستنده: مسیح ایلچی زاده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر