۱۳۹۱ خرداد ۱۵, دوشنبه

کامیار گیوه کی، دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر هم «ستاره دار» شد

کامیار گیوه کی، فعال دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده بود، از سوی مقامات وزارت علوم ایران "ستاره دار" شده و از ادامه تحصیل محروم شده است.


به گزارش دانشجونیوز، با ادامه دار شدن روند ستاره دار شدن دهها دانشجو در ایران، کامیار گیوه کی، فعال دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر جز این محروم شدگان بوده و در کارنامه صادر شده برای این دانشجو به وی اعلام شده است که « به علت نقص پرونده در صورت تمايل از روز سه شنبه مورخ ٩١/٠٣/٠٩ به سازمان سنجش آموزش کشور واقع در ميدان هفت تير - خيابان کريم خان زند - پلاک ٢٠٤- طبقه دوم مراجعه نماييد.»

هم زمان با اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی، مشخص شد که بسیاری از فعالین دانشجویی به دلیل آنچه "نقص در پرونده" عنوان شده است، ستاره دار شده و از ادامه تحصیل بازمانده اند.
گفته می شود کامیار گیوه کی از سال 1386 بارها به کمیته پیگیری وزارت اطلاعات و کمیته انظباطی دانشگاه احضار شده و از ورود به دانشگاه ممنوع شده است.

همچنین او در سال تحصیلی 89-90 با حکم کمیته انظباطی دانشگاه خواجه نصیر از تحصیل معلق بوده است.

در چند روز اخیر گزارش های زیادی از محرومیت چندین باره دانشجویان در آزمون های دانشگاهی از سوی دانشجونیوز منتشر شده است.

 
از دانشگاه های اصفهان خبر رسیده بود که پنج نفر از دانشجویان فعلی دانشگاه های صنعتی اصفهان، اصفهان، کاشان و نجف آباد که اسامی آنان در اختیار دانشجونیوز قرار گرفته، که به دلیل فعالیت های دانشجویی و سیاسی در اعتراض به نتایج انتخابات سال ١٣٨٨ و پیش از آن ستاره دار شده و از ادامه تحصیل محروم مانده اند.

 
در همین راستا مهدى جمالوند، فارغ التحصیل مهندسى کشاورزى ـ گیاهپزشکى از دانشگاه بوعلى سینا همدان که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده بود به دلیل آنچه که «نقص در پرونده» خوانده شده, از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی محروم شده است.

 
همچنین رضا عرب، از فعالین دانشجویی دانشگاه مازندران نیز در سال جاری به دلیل فعالیت های صنفی و سیاسی از ادامه  تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بازمانده است.


فواد شمس از فعالین دانشجویی دانشگاه تهران نیز در روزهای گذشته به دلیل مشابه از ادامه تحصیل بازمانده است. وی در مصاحبه با دانشجونیوز گفته بود:  «صبح روز شنبه که برای دریافت کارنامه ام به سایت سازمان سنجش مراجعه کردم، درج شده بود که به دلیل "نقص در پرونده" به سازمان سنجش مراجعه شود. بعد از مراجعه به سازمان سنجش مسئول روابط عمومی من را به "هسته ی گزینش" ارجاع داد. در آن جا یک خانم منشی بعد از بررسی یک لیست اعلام کرد که نام من در لیست وزارت اطلاعات است."

«مشکلتان را با وزارت اطلاعات حل کنید»


مقامات مسئول در جمهوری اسلامی همواره در اظهارنظر های رسمی وجود دانشجویان ستاره دار را در کشور تکذیب کرده اند. با این وجود مسئولان سازمان آموزش کشور مشکل دانشجویان را به وزارت اطلاعات ارجاع می دهند. فواد شمس در همین زمینه می گوید:

 
"آقای نوربخش به عنوان رئیس هسته گزینش سازمان سنجش هم اعلام کرد که شما اگر مشکلتان را با وزارت اطلاعات حل کنید کارنامه به شما ارائه داده می شود و تاکید فراوان بر عدم "سرو صدا" داشت. بعد از آن به حراست دانشگاه تهران مراجعه کردم. مسئول حراست دانشگاه به من گفت از طرف آنان هیچ گونه گزارشی رد نشده است و اصلا از آنان نظر خواهی نکرده اند و وی نیز تاکید کرد که از طرف وزارت اطلاعات اسم من در محرومان از دریافت کارنامه آزمون کارشناسی ارشد وارد شده است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر