۱۳۹۰ اردیبهشت ۶, سه‌شنبه

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد

خبرگزاری هرانا - تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران در اعتراض به محدودیت های اعمال شده از سوی مدیریت دانشگاه و وضعیت نامناسب امور صنفی با حضور گسترده دانشجویان برگزار شد.
به گزارش دانشجونیوز، این تجمع که با درخواست شورای صنفی این دانشگاه برگزار شد، با استقبال صدها نفر از دانشجویان پلی تکنیک مواجه شد.
در روزهای گذشته نیز جمعی از فعالان و دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با صدور بیانیه هایی ضمن اعتراض به وضع موجود در دانشگاه و ادامه برخوردهای غیرقانونی مدیریت حضور باشکوه خود را در این تجمع وعده داده بودند.
این تجمع امروز در حالی صورت گرفت که از صبح امروز اعضای شورای صنفی دانشگاه و همچنین تعدادی از فعالین دانشجویی به دانشگاه ممنوع الورود شدند.
در بخشی از بیانیه دوم دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که طی روزهای گذشته منتشر شده بود، آمده است: "تهدید دانشجویان و به کارگیری روش های کاملا غیر قانونی از سوی عوامل دانشگاه، ما دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر را بر آن داشته است که مصمم تر از گذشته و با تکیه بر حقوق قانونی خود، در تجمع فردا که به صورت کاملا قانونی برگزار خواهد شد شرکت کرده و اعلام میکنیم از حقوق مسلم خود هرگز نخواهیم گذشت. ما از مدیریت دانشگاه مصرانه میخواهیم که با عوامل رفتارهای غیرقانونی در درون دانشگاه به شدت برخورد کرده و گزارش آن را به نهادهایی دانشجویی اعلام کنند. هم چنین خواستار آنیم که موضع خود را در برابر خود برتر بینی از قانون توسط برخی از عوامل که ادعای پشتیبانی مدیریت دانشگاه را دارند، اعلام کنند. امیدواریم در تجمع روز سه شنبه، مسئولان دانشگاه حضور داشته و پاسخگوی درخواست ها و مشکلات دانشجویان از نزدیک باشند. هرگز به دیگران اجازه نخواهیم داد که از دانشگاه امیرکبیر تهران، حمام فین دیگری بر پا کنند و دانشجویان را قربانی کج اندیشی ها و نابخردی های خود کنند."
لازم به ذکر است که در روزهای گذشته معاونت فرهنگی، نیروهای حراست و انتظامات با تماس با دانشجویان تهدید کرده بودند که در صورت شرکت در تجمع با آنها برخورد خواهد شد. این در حالی است که برگزاری این تجمع مطابق با قوانین مصوب وزارت علوم برگزار شده و کاملا قانونی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر