۱۳۹۰ فروردین ۲۸, یکشنبه

بدل کردن دانشگاه به پادگان را تاب نخواهیم آورد

دانشجونیوز: در پی تشدید فشار بر دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران توسط حضور گسترده نیروهای حراست در سطح دانشگاه و نصب تعداد بسیار زیادی دوربین مدار بسته، عده ای از دانشجویان مستقل این داشکده با صدور بیانیه ای نسبت به وضع موجود و حضور نیروهای امنیتی اعتراض کردند.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل می باشد:
چندی است که دانشکده ‏ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران، آلوده به سیستم ‏های نظارتی و کنترلی بر تمامی جوانب زیست دانشجویی آن شده است. مکانیسمی که از حضور خواهران مامور حراست برای کنترل و نظارت بر دانشجویان گرفته تا نصب دوربینهای مدار بسته در نقاط مختلف دانشکده به بهانه‌های گوناگون، سعی بر اِعمال فشار در فضای دانشجویی دارد.
حضور نیروهای امنیتی و حراست دانشگاه در جریان صنفی‌ترین و مدنی‌ترین اعتراض دانشجویان به یکی از ابتدایی‌ترین خواسته‌هایشان نیز در ادامه ‏ی این روند، مهر تاییدی بود بر تلاش برای تبدیل کردن دانشگاه به پادگانی برای تمامیت‏خواهان در تمامی حوزه‌ها.
رفتار توهین‏ آمیز ماموران حراستی دانشگاه در هفته‏ی گذشته با دختران دانشجو و تهدید در مورد نوع پوشش آنها، بار دیگر تعارض سیستم‏های نظارتی و امنیتی را با نهاد دانشگاه عیان ساخت.
بدون شک مدیرانی که در تداوم این روند اصرار ‌ورزند، خاستگاهی جز معیارهای توجیه‏ آمیزشان، آنان را وادار به این نوع تحقیر و توهین‌ها به ساحت دانشگاه کرده است.
ما دانشجویان دانشکده‏ ی علوم اجتماعی ادامه روند توهین، تحقیر و بدل کردن فضای زیستِ دانشجویی به پادگان را تاب نخواهیم آورد.
عادت کردنِ ما به سیستم‏های نظارتی و کنترلیِ تحقیرآمیز، خیالی خام خواهد بود. ما در برابر روند توهین‏ آمیز نسبت به ساحت دانشگاه و دانشجو سکوت نخواهیم کرد و تا پایان دادن به این روند، بر راه خویش استوار خواهیم ماند.
دانشجویان مستقل دانشکده علوم اجتماعی
بیست و هفتم فروردین ماه سال یک‏هزار و سیصد و نود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر