۱۳۹۰ اردیبهشت ۶, سه‌شنبه

بيکاری عامل اصلی اعتياد جوانان ايلامی

روزنامه مردمسالاری: شهرستان دره شهر از قدمت تاريخي بسياري زيادي برخودار است اما هم اکنون معضلي بزرگ جوانان و خانواده هاي اين شهرستان را درگير کرده است و آن هم اعتياد است که بيشتر از بيکاري نشات مي گيرد.

به گزارش مهر، شهر دره شهر در 142 کيلومتري شهر ايلام و در مسير جاده ايلام پل دختر قرار دارد. آب و هواي آن معتدل و خشک و بيشترين درجه گرما 42 درجه و کمترين درجه گرما 6- درجه است.
شهرستان دره شهر از شمال باختري، شمال تا جنوب خاوري به ترتيب با شيروان و چرداول، کوهدشت و پل دختر (استان لرستان)، از جنوب خاوري، جنوب تا شمال باختري به ترتيب با آبدانان، دهلران، مهران و ايلام همسايه است.
دره شهر از گذشته هاي دور پايتخت تابستاني ايلامي ها بوده است و اوج رونق آن در دوره ساسانيان بوده که ييلاق امرا و بزرگان بوده است.
اين شهرستان به دليل اينکه در کنار کبيرکوه و در کنار خرابه هاي شهر باستاني ماداکتو دوره ساساني و رود خروشان سيمره واقع شده همچنين با دارا بودن استعداد کشاورزي و وجود آب فراوان و مراتع و جنگل هاي انبوه، داراي آثار ديدني تاريخي و طبيعي بي شماري است. اهميت تاريخي دره شهر به حدي است که مورخان و تاريخ نگاران آن را به نام اولين شهر تاريخي دوره ساساني ناميده اند.
صنايع دستي مهم ترين صنايع اين استان راتشکيل مي دهند و از صنايع ماشيني و معادن اين شهرستان اطلاعات مستندي در دست نيست. اقتصاد دره شهر بر پايه کشاورزي باغداري و دامداري استوار است و آب کشاورزي از چاه ها، چشمه ها و رود فراهم مي شود.
اما چنديست که اين شهرستان با مشکلات زيادي دست و پنجه نرم مي کند ولي آنچه در اين شهرستان نيازمند تغيير و فرهنگسازي است، معضلات اجتماعي شهرستان مانند خودکشي و اعتياد است به نحوي که اين دو مشکل در اين شهرستان نسبت به ديگر مناطق استان نمود بيشتري دارد.
بسياري از مسوولان، بيکاري و نبود طرح هاي اشتغالزايي را عامل کشيده شدن جوانان شهرستان به سمت اعتياد و به وجود آمدن خودکشي مي دانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر