۱۳۹۱ فروردین ۱۸, جمعه

پروین مخترع: مسئولین وعده آزادی کوهیار را داده اند

کوهیار گودرزی فعال حقوق بشر که از نهم مرداده ماه سال گذشته در زندان بسر می برد در دادگاه بدوی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.
پروین مخترع مادر وی که خود نیز به تازگی از زندان آزاد شده است، خبر از وعده آزادی فرزندش از سوی مقامات قضایی می دهد.
سایت جرس گفت و گویی را با پروین مخترع، مادر کوهیار گودرزی، انجام داده است.
خانم مخترع می گوید: "حالا موافقت کرده اند که کوهیار را با سند آزاد کنیم. نامه اش را به کرمان داده بودند و بعد از کلی پیگیری بالاخره نامه را پیدا کردیم و گرفتیم. حالا منتظریم سند کارشناسی شود و به تهران بیاوریم تا انشالله موافقت شود و پسرم را آزاد کنند."

کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر روز نهم مردادماه سال گذشته در تهران بازداشت شد و بیش از دو ماه را در سلول انفرادی سپری کرد. او اخیرا در دادگاه بدوی به پنج سال حبس تعزیری در زندان شهرستان زابل محکوم شده است.
مخترع با اشاره به رای دادگاه بدوی ادامه می دهد: "این رای دادگاه بدوی است و پرونده رفته برای تجدید نظر، اما وعده داده اند که کوهیار می تواند با سند آزاد شود. حالا منتظریم ببینیم رای تجدید نظر چه خواهد بود.امیدوارم از زندان آزاد شود و تجدیدنظر هم او را تبرئه کنند و او بتواند درسش را ادامه دهد."
پروین مخترع دهم مردادماه سال گذشته یک روز پس از بازداشت کوهیار در منزلش در کرمان، دستگیر و مدت هشت‌ماه در بند عمومی زندان کرمان نگهداری شد.
وی ابتدا از سوی دادگاه انقلاب کرمان، به اتهام " فعالیت تبلیغی و اجتماع و تبانی علیه نظام" به تحمل ٢٣ ماه حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ٢٣ ماه حبس تعلیقی کاهش یافت. پروین مخترع در دادگاهی دیگر به اتهام توهین به رئیس جمهور به جریمه نقدی محکوم شد.
پروین مخترع با بیان اینکه من هنوز از پرونده ام خبر دقیقی ندارم، خاطرنشان می کند: " فقط آمدند زندان و گفتند می خواهیم حکم شما را تعلیق کنیم تا آزاد شوید. حالا باید پیگیری کنم و پرونده ام را ببینم. علاوه بر این بخاطر توهین به رئیس جمهور جریمه نقدی شده بودم که با توجه به آن هشت ماهی که در زندان بودم حساب شد (بابت هر یک روز بیست هزار تومان) و یک مبلغ را هم پرداخت کردم و آزاد شدم. من این اتهام را رد کردم و گفتم به رئیس جمهور توهین نکرده ام اما گفتند شما توهین کرده اید. خلاصه من نفهمیدم چطور توهین کردم!؟ من تنها چیزی که می دانم این است که زمانیکه کوهیار در زندان بود و اعتصاب کرده بود فقط در خصوص وضعیت او اطلاع رسانی کردم."
پروین مخترع در حالی به اتهام های توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام و اقدام بر علیه امنیت ملی به ٢٣ ماه حبس محکوم شده است که مصداق این اتهامات مصاحبه های وی عنوان شده است. مصاحبه‌های اعتراضی که نسبت به بازداشت غیرقانونی فرزندش انجام داده بود .
وی می افزاید: "فکر کنم یک اطلاعات غلطی در مورد ما داده بودند و خودشان هم متوجه شدند که من فقط اطلاع رسانی در مورد وضعیت پسرم می کردم و آزادم کردند. در زندان هم همه می دانستند من هیچ جرمی جز اطلاع رسانی در خصوص پسرم مرتکب نشده ام و از مدیرکل تا رئیس زندان زنان همه با من خوب بودند و کمکم می کردند. البته در مدتی که زندان بودم از تماس تلفنی با کوهیار محروم بودم و خیلی نگرانش بودم، اما خب این روزها گذشت انشالله هر چه زودتر کوهیارم هم آزاد شود."
گفتنی است، کوهیار گودرزی فعال حقوق بشر، وبلاگ نویس و از دانشجویان دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف است که با فشار نیروهای امنیتی در آبان ٨٨ از ادامه تحصیل در این دانشگاه منع شد. او همچنین در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم و هنگامیکه برای شرکت در مراسم تشییع آیت‌الله منتظری عازم قم بود بازداشت شد و ماه ها در زندان و تحت فشار قرار گرفت. کوهیار در نهایت به یکسال زندان محکوم شد و پس از پایان محکومیتش آزاد گردید.
مژگان مدرس علوم



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر