۱۳۹۱ دی ۴, دوشنبه

بیانیه جمعی از فعالین دانشگاه نوشیروانی بابل به مناسبت چهارمین تولد ضیا نبوی در زندان

جمعی از فعالین دانشگاه نوشیروانی بابل به مناسبت سالگرد تولد سید ضیا نبوی، که در زندان کارون  اهواز می باشد، بیانیه ای صادر کردند.
در بخشی از این بیانیه آمده «سی ام آذر ماه، شب یلدا، شب طلوع ستاره ای درخشان از ستارگان جنبش دانشجویی کشور، سید ضیاءالدین نبوی است که روشنی بخش دانشجویی و مروج فرهنگ اخلاق مداری در جنبش دانشجویی بود، اما مزد زحماتش چیزی جز ستاره های اهدایی از وزارت علوم و محرومیتش از تحصیل نبود».
 
به گزارش دانشجونیوز، متن کامل بیانیه جمعی از فعالین دانشگاه نوشیروانی بابل بدین شرح است: 
 
امشب طولانی ترین شب سال، شب یلدا، که سال ها و قرن ها برای ایرانیان رنگ و بوی شادی داشته است، برای دانشجویان بیشتر از هر چیز یادآور طولانی بودن تاریکی و تیرگی حاکم بر کشور است و از بغض فروخورده ی نسلی میگوید که بجای جشن گرفتن به سوگ جای خالی دوستان دربندشان نشسته اند.
 
سی ام آذر ماه، شب یلدا، شب طلوع ستاره ای درخشان از ستارگان جنبش دانشجویی کشور، سید ضیاءالدین نبوی است که روشنی بخش دانشجویی و مروج فرهنگ اخلاق مداری در جنبش دانشجویی بود، اما مزد زحماتش چیزی جز ستاره های اهدایی از وزارت علوم و محرومیتش از تحصیل نبود. سید ضیاء با اینکه جزء رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد بود، توسط هیئت حاکمه ی مستبد، از تحصیل و اعتراض محروم گشت، با این حال تسلیم این حکم ظالمانه نشد و برای اولین بار در کشور شورای دفاع از حق تحصیل را با تعدادی از دوستانش تشکیل داد و به حمایت از حقوق پایمال شده ی دانشجویان برخاست. سید ستاره دارها از بیست و پنج خرداد یک هزار و سیصد و هشتاد و هشت تا کنون در زندان این رژیم استبدادی است. پس از یک سال بازداشت غیر قانونی به ده سال حبس و تبعید محکوم شده و حتی اجازه یک بار مرخصی و ملاقات با خانواده و دوستانش نیز به او داده نشده است.
 
امسال که ما شب یلدا را جشن میگیریم چهارمین سالی است که ضیاء در زندان به دور از شهر، خانواده و دوستانش در بند این رژیم سفاک میگذراند.
 
شب تاریک طولانی است... شاید به روشنی صبح فردا دل ببندیم اما خوب است یادمان نرود آن هم آغاز زمستان سرد است.
 
جمعی از فعالین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
 
 
 
 
فرستنده: احمد حاجی جو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر