۱۳۹۱ دی ۴, دوشنبه

تایید نه ماه حبس تعزیری امین روغنی، فعال دانشجویی، در دادگاه تجدید نظر

حکم نه ماه حبس تعزیری امین روغنی، از فعالین دانشجویی دانشگاه سمنان، در دادگاه تجدید نظر این استان تایید شد.

 به گزارش دانشجونیوز، امین روغنی از اعضای تشکل مجمع اسلامی دانشجویان سمنان می باشد که در تاریخ ٢١ اسفند ١٣٨٩ توسط مأمورین اداره اطلاعات استان سمنان در منزل دانشجویی خود بازداشت شد.
 
وی که به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام از طریق تشکیل اجتماعات دانشجویی دستگیر شده بود، به مدت یک هفته در اداره اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفت. پرونده این فعال دانشجویی  پس از بارها احضار توسط بازپرس پرونده، سر انجام در اردیبهشت سال ٩١ به دادگاه عمومی و انقلاب استان ارسال شد. 
 
به گفته امین روغنی، ماموران اداره اطلاعات در دوران بازجویی به وی وعده تخفیف در مجازات در صورت همکاری در بیرون از زندان داده بودند که با مخالفت وی مواجه شده است. در راستای فشار بر این فعال دانشجویی دو نفر از اساتید وی در دانشگاه نیز برای شهادت علیه وی به دادسرا احضار شدند.
 
دادگاه انقلاب استان سمنان نیز به جرم اقدام علیه امنیت ملی وتبلیغ علیه نظام وی را به تحمل نه ماه حبس تعزیری محکوم کرد. علاوه بر این وی به دلیل سخنان خود در مناظره درون دانشگاهی بین آقایان سلیمی نمین والیاس حضرتی، که با حمایت گسترده دانشجویان مواجه شد، به تحمل سه ماه حبس تعزیری به جرم تشویش اذهان عمومی با "انتساب ربایش خویش به مأمورین اداره اطلاعات " محکوم گشت.
 
کمیته انضباطی دانشگاه نیز تحت فشار اداره اطلاعات اقدام به صدور دو حکم جداگانه ٣ و٢ ترم محرومیت از تحصیل برای وی کرده است.
 
در تاریخ ١٧ آبان ١٣٩١ نیز حکم ٩ ماه حبس تعزیری امین روغنی از سوی دادگاه تجدید نظر استان سمنان به صورت قطعی تأیید گردید.
 
امین روغنی می گوید که "پس از تحمل تمامی این فشارها هنوز کلیه فعالیت های خود را در چارچوب قانون اساسی می داند و خود را یک اصلاح طلب ملتزم به قانون معرفی می کند که آزادی انتقاد را اولین شرط بهبود شرایط کشور می داند."
 
 
 
 
 
فرستنده: میلاد آبیاریان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر