۱۳۹۱ آذر ۲۵, شنبه

پلاکاردهای اعتراضی دانشجویان دانشگاه تهران در حمایت از یاشار دارالشفا و سایر دانشجویان زندانی


 
آخرین گزارش ها از دانشگاه تهران حکایت از آن داشته که جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران با گردهمایی در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، ضمن نمایش پلاکاردهایی اعتراضی از دانشجویان زندانی در ایران حمایت کرده اند. در یکی از این پلاکاردها این دانشجویان خواستار آزادی یاشار دارشفا، دانشجوی زندانی دانشگاه تهران شده اند.

آخرین گزارش ها از دانشگاه تهران حکایت از آن داشته که جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران با گردهمایی در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، ضمن نمایش پلاکاردهایی اعتراضی از دانشجویان زندانی در ایران حمایت کرده اند. در یکی از این پلاکاردها این دانشجویان خواستار آزادی یاشار دارشفا، دانشجوی زندانی دانشگاه تهران شده اند.

به گزارش دانشجونیوز به نقل از برخی رسانه های نزدیک به جنبش سبز، روز دوشنبه ۲۰ آذر، تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه تهران با همراه داشتن نماد های سبز و همچنین پلاکاردهای برای درخواست زندانیان سیاسی، به سردادن شعارهای اعتراضی از جمله در حمایت از میرحسین موسوی پرداخته اند.

به نوشته وبسایت کلمه، «استقبال از این مراسم در حدی بود که باعث تجمع انبوه دانشجویان پشت درهای سالن محل برگزاری شد. بسیاری از دانشجویان هم این مراسم را از طریق ویدئو پروژکتورهای تعبیه شده در بیرون سالن مشاهده می‌کردند.»

گفته می شود برخی دانشجویان با نمادهای سبز خود (شال، سربند و مچ بندهای سبز) در مراسم حاضر شدند

به نوشته این وبسایت، سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات نیز در پیامی که برای مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران ارسال کرد، نسبت به سلامتی میرحسین، رهنورد و کروبی هشدار داد و خواستار آزادی آنها و دیگر زندانیان سیاسی شد.

خاتمی در این پیام تصویری که در قالب گفت و گو با دو فعال دانشجویی صورت گرفته بود، از برخوردها با دانشجویان و دانشگاهیان انتقاد کرد و ضمن آن خواستار فراهم شدن شرایط برای برگزاری انتخابات آزاد شد و با نام بردن از موسوی و رهنورد و کروبی، راه حل مشکلات را رفع حصر از آنها و آزادی زندانیان سیاسی و برگزاری انتخابات آزاد عنوان کرد.

شعار یا حسین میرحسین در حین برگزاری مراسم

وبسایت کلمه، از رسانه های نزدیک به جنبش سبز، همچنین در بخشی از گزارش خود نوشته است: « شعار یاحسین میرحسین، یکی دیگر از شعارهایی بود که بعد از مدت ها بار دیگر در یک مراسم رسمی از سوی دانشجویان شنیده شد.
دکتر محمدرضا ظفرقندی، رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان اولین سخنران این مراسم، در سخنان خود به انتقاد از حصر خانگی میرحسین موسوی رهبر جنبش سبز، نسبت به وضعیت سلامتی وی ابراز نگرانی کرده و تاکید کرد که «نام تمامی دانشجویانی که مشمول این قضیه هستند را در اختیار» دارد،.

پلاکارد اعتراضی دانشجویان: یاشار درالشفا را آزاد کنید


همچنین در این مراسم برخی از دانشجویان معترض دانشگاه تهران پلاکاردی را در دست داشته اند که در آن از مقامات حکومتی ایران آزادی یاشار داراشفا، دانشجوی زندانی دانشگاه تهران درخواست شده است.

یاشار دارالشفا، دانش‌آموخته‌ی کارشناسی‌ ارشد برنامه‌ریزی اجتماعی دانشگاه تهران برای تحمل ۵ سال و نیم (۶۶ ماه) حبس تعزیری خود، روانه‌ی زندان اوین تهران شده است.

یاشار دارالشفا در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد ۸۸ دو بار بازداشت شد که بازداشت نخست او در ۱۳ آبان ۸۸، به بیست روز حبس انجامید و در جریان بازداشت دوم که در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۸۸ به همراه مادر و برادرش صورت گرفت، مدت ۳۲ روز را در زندان اوین سپری کرد.

دبیر سابق تشکل دانشجویان اصلاح‌طلب دانشگاه بین‌المللی قزوین، پس از آزادی موقت، ابتدا از سوی صلواتی، قاضی شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال و نیم حبس کاهش یافت و روز دوشنبه (۱۵ آبان ۹۱) به اجرا درآمد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر