۱۳۹۱ آبان ۲, سه‌شنبه

محرومیت از تحصیل سه دانشجوی کرد اهل سنت

جرس: سه تن از دانشجویان رشته پزشکی اهل سنت کرد، از ادامه تحصیل محروم شدند.


به گزارش هرانا ، در ادامه‌ برخورد با اهل سنّت ایران (به ویژه پیروان کاکه احمد مفتی‌زاده) مسئولین دانشگاه‌های علوم پزشکی کردستان و همدان سه نفر از پزشکان دانشجوی تخصّصی (رزیدنت) ساکن سنندج را از ادامه‌ تحصیل دوره تخصّص بازداشته و حتی از تحویل مدرک پزشکی عمومی به آنان خودداری کردند.

پس از اعتراضات فراوان به این حکم، مسئولین دانشگاه‌ها و نیز وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند وزارت اطلاعات با ادامهٔ تحصیل شما به شدّت مخالف است.
براساس این گزارش سروه حیدری- رزیدنت سال آخر زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از جمله این سه نفر است که در جلسه دفاعیّه، پایان نامه تخصّص خود را تقدیم به (کاکه احمد مفتی‌زاده) می‌کند؛ فوراً مسئولین دانشگاه و حراستی‌ها از معرّفی شدن وی برای امتحان پایانی (پره بورد) ممانعت به عمل می‌آورند.
لیلا بُرنا – دانشجوی تخصّصی جراحی زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی همدان – ورودی ۹۱- با وجود قبولی در آزمون تخصّصی و حضور در کلاس، به گفته مسئولین دانشگاه «مقامات اطلاعاتی، پایان نامه پزشکی عمومیش را تأیید نکرده‌اند» و چون اکنون حتی فاقد مدرک پزشکی عمومی است، در نتیجه ادامه تحصیل تخصّص نیز ممکن نیست.
سمیه هوشیاری– دانشجوی تخصّصی بیماری‌های کودکان دانشگاه علوم پزشکی کردستان – ورودی ۹۱ نیز با وجود قبولی در آزمون تخصّصی و حضور در کلاس، به گفته مسئولین دانشگاه «مقامات اطلاعاتی، پایان نامه پزشکی عمومیش را تأیید نکرده‌اند» و چون اکنون حتّی فاقد مدرک پزشکی عمومی است ، در نتیجه ادامه تحصیل تخصّص نیز ممکن نیست.



فرستنده:احمد حاجی جو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر