۱۳۹۱ مهر ۱۶, یکشنبه

بی خبری از وضعیت دانشجویان در بازداشت نیروهای امنیتی


با گذشت چندین روز از بازداشت سعید آقاپور، دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران که روز پنجشنبه ٢٣ شهریور ماه ٩١ بازداشت شد؛ و مانی توکلی، وبلاگ نویس و فعال دانشجویی مازندران که روز دوشنبه سوم مهر ماه توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است، از وضعیت آنان خبری در دست نیست.

 مهدی فخرزاده نیز از فعالین سابق دانشجویی است که با گذشت بیش از دو ماه همچنان در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برد. آقای فخرزاده عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه رجایی و شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت است.
 
از سوی دیگر کمپین بین المللی حقوق بشر گزارش داده که مامورین امنیتی در هفته های اخیر طی چند مراجعه، به تفتیش منزل محمد اسماعیل زاده فعال مدنی و وبلاگ نویس پرداخته و برخی از وسایل شخصی وی را ضبط کرده اند. همسر محمد اسماعیل زاده با مراجعه به نیروی انتظامی خواستار پیگیری این مزاحمت های چندباره شد که مامورین انتظامی به وی اعلام کردند در صورت مراجعه مجدد مامورین امنیتی با آن ها تماس گرفته شود تا موضوع پیگیری شود. در همین حال سرهنگ پورباقر، فرمانده نیروی انتظامی بابل پس از اطلاع از شکایت کتایون بهرامی اقدام به توهین و فحاشی کرده و به ضرب و شتم وی پرداخته و او را از فرماندهی کلانتری
۱۱ بابل بیرون کرده است. این ضرب و شتم باعث شکستگی فک و دندان کتایون بهرامی شده تا آنجا که هم اکنون کتایون بهرامی در اثر جراحات وارده در بیمارستان بستری شده بود.
 
نوید خانجانی و حسین رونقی ملکی نیز که در جریان حمله نیروهای امنیتی به کمپ امدادرسانی به زلزله زدگان در سرند بازداشت شدند، همچنان در وضعیتی نامشخص نگهداری می شوند.
 
در هفته های اخیر هم زمان با بازگشایی دانشگاه های کشور فشار بر دانشجویان افزایش یافته و شمار دیگری از دانشجویان نیز برای اجرای احکام حبس به زندان فراخوانده شده اند. امیر گرشاسبی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شیراز، از دانشجویانی است که برای تحمل سه سال حبس، خود را به زندان اوین معرفی کرده است.





فرستنده: محمد حاجی جو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر