۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

محکومیت ایمان صدیقی، فعال دانشجویی، به یک سال حبس تعزیری

خبرگزاری هرانا - ایمان صدیقی دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشگاه نوشیروانی بابل به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش دانشجونیوز، ایمان صدیقی عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت و فعال دانشجویی توسط دادگاه انقلاب شهرستان بابل و به اتهام "تبلیغ علیه نظام" به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.
ایمان صدیقی در روز ١ اسفندماه سال گذشته در مقابل دانشگاه نوشیروانی بابل توسط نیروهای اطلاعات سپاه بابل بازداشت گردید. وی پس از چند روز به وزارت اطلاعات منتقل گردید و مدت ٢٠ روز را در سلول انفرادی گذراند.
او در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران به شدت مورد آزار و شکنجه قرار گرفت و برای رهایی از شکنجه مجبور به اعتصاب غذا شده بود. وی در داخل زندان رسما از سپاه پاسداران به دلیل شکنجه شکایت کرد. وزارت اطلاعات قصد داشت در دوران بازداشت، این فعال دانشجویی را مجبور به مصاحبه تلویزیونی علیه جنبش سبز کند که در این کار موفق نشد.
سازمان عفو بین الملل دو بار در جریان بازداشت وی بیانیه صادر کرده بود و نسبت به وضعیت این دانشجو هشدار داده بود. سازمان عفو بین الملل در فراخوان خود خواسته بود تا اعضای این سازمان نامه های جداگانه ای به آیت الله خامنه ای و صادق لاریجانی نوشته و خواستار آزادی وی شوند. پس از انجام این تلاش ها صدیقی با قرار وثیقه ٣٠ میلیون تومانی از زندان آزاد گردید.
این عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت پیش از این توسط کمیته انضباطی و دادگاه انقلاب بارها و بارها محروم از تحصیل شد. وی پیش از این دو بار دیگر هم به جرم اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام زندان رفته بود و به صورت مشروط از زندان آزاد شده بود.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر