۱۳۹۰ مرداد ۲۷, پنجشنبه

صدور بیش از سی ماه حکم زندان تعلیقی برای دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه

در پی اعتراض دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه به حضور وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، صفارهرندی، به مناسبت روز دانشجو در این دانشگاه در سال گذشته، دادگاه انقلاب استان کرمانشاه اقدام به صدور احکام سنگین حبس تعلیقی برای دانشجویان این دانشگاه نموده است. در آذر ماه سال گذشته و در پی این اعتراض، چند تن از دانشجویان این دانشگاه بازداشت و توسط اطلاعات سپاه مورد بازجویی قرار گرفته بودند.
به گزارش دانشجونیوز، محمدرضا قنبری، نیوشا خزایی، شیما بنفشی، سجاد حیاتی و عاطفه زمانی از سوی دادگاه انقلاب کرمانشاه هر یک به شش ماه حبس تعلیقی به مدت پنج سال محکوم شده‌اند. همچنین اشکان مسیبیان فعال دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه، که پیش از این نیز به دو ترم محرومیت از تحصیل و نیم میلیون تومان جریمه نقدی توسط شورای انضباطی دانشگاه محکوم شده بود، به ٩١ روز حبس تعلیقی به مدت پنج سال محکوم گردید.
حکم آبتین پگاه دیگر فعال دانشجویی دانشگاه رازی، که وی نیز دو ترم تعلیق از تحصیل را در کارنامه خود دارد، به دلیل اینکه پرونده دیگری از وی در دست بررسی می‌باشد، هنوز صادر نشده است.

گفتنی است در جریان این پرونده اشکان مسیبیان به همراه آبتین پگاه و محمدرضا قنبری در دی ماه ٨٩ توسط اطلاعات سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه بازداشت شدند، که به دلیل هم زمانی این بازداشت‌ها با زمان برگزاری امتحانات، این دانشجویان ناگزیر به حذف برخی دروس شده و برای شرکت در امتحانات با مشکل روبه رو شدند. همچنین در پی این اعتراضات، سجاد حیاتی نیز که فارغ التحصیل مهندسی عمران دانشگاه رازی است، برای چند روز توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شد.

این احکام در حالی برای دانشجویان صادر می‌شود که روند برگزاری دادگاه با اعتراض دانشجویان همراه بوده است.

در آذر ماه سال گذشته در حالی که قرار بود محمد حسین صفارهرندی در مناظره‌ای با محمدرضا خاتمی در دانشگاه شهیدعباسپور شرکت کند، ناگهان برای سخنرانی در دانشگاه رازی کرمانشاه حضور یافت.

صفارهرندی و هیات همراهش با شعارهایی همچون «مرگ بر دیکتاتور» توسط دانشجویان در دانشگاه رازی کرمانشاه غافلگیر شدند. پس از این شعار‌ها جمع کثیری از دانشجویان شروع به دست زدن‌های متمادی در حمایت از شعار دهندگان نمودند که تا مدت طولانی ادامه داشت و مجری مراسم با در خواست‌های مکرر خود سعی در آرام نگهداشتن جو آمفی تئا‌تر نمود اما با بی‌توجهی دانشجویان همراه شد.

منبع: هرانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر