۱۳۸۹ اسفند ۱۳, جمعه

بیانیه دوم دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس: شدت گرفتن زوال حکومت کودتا و پیروزی محتوم مردم ـ



جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس با انتشار بیانیه ای مبارزه و مقاومت مردم ایران را در برابر رژیم تا دندان مسلح ستودنی توصیف کرده و از مردم خواسته اند که تا زوال حکومت کودتا و پیروزی شان دست از مبارزه برندارند.

به گزارش دانشجونیوز، دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر مبارزه بی خشونت و متوسل شدن به اعتصابات سراسری، خاطرنشان ساخته اند که این نوع مبارزات، "از یک سو باعث می شود که اقشاری از جامعه که با وجود نارضایتی عمیق اما به علت پرهزینه بودن مبارزات تاکنون در حاشیه قرار گرفته بودند به صفوف مبارزات ملحق شوند . از سوی دیگر این شیوه مبارزاتی رسوایی اخلاقی حکومت کودتا را بیش از پیش آشکار می کند."

متن کامل بیانیه دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس که در اختیار دانشجونیوز قرار گرفته به شرح زیر است :

هر ناظر آگاهی که اندکی صلاحیت انتقاد داشته باشد، از آنچه امروز در فضای سیاسی ایران می گذرد تنها یک نتیجه را می گیرد و آن شدت گرفتن زوال حکومت کودتا و پیروزی محتوم مردم است. آنچه پشتوانه تحلیلی چنین ادعایی است همانا پیدایش واقعیتی است به نام «زیست مبارزه ». حقیقت این است که امروز زندگی مردم ایران و مبارزه ایشان با رژیم ظلم و جور عمومی حاکم بر کشور یکی شده است و راز تداوم جنبش اعتراضی پس از بیست ماه سرکوب خونین و وحشیانه نیز همین است.

مقاومت حماسی مردم ایران در مقابل ارعاب و سرکوب حکومت کودتا ثابت می کند که اصطلاح "مردم مبارز ایران" نه لایق مزدوران تا بن دندان مسلح حکومت کودتا، بلکه شایسته مردمی است که بیست ماه است با دست های خالی در مقابل یکی از بی رحم ترین حکومت های دنیای معاصر ایستاده اند و حاضر نیستند به زندگی زیر بیرق سیاه استبداد تن دهند.

تظاهرات اعتراضی مردم در روز دهم اسفند نیز در چهارچوب چنین زیست مبارزاتی قابل تحلیل است. این تظاهرات نشان داد که درنتیجه بیش از بیست ماه مبارزه خونین با کودتاچیان حاکم، اکنون مردم ایران آموخته‌اند که چگونه با تحمل کمترین هزینه بیشترین ضربات را بر پیکر رو به زوال استبداد حاکم بر ایران وارد نمایند. شیوه جدید مبارزاتی مردم که مشخصه آن تاکید بر عدم خشونت از یک سو و تمایل به سمت اعتصابات عمومی از سوی دیگر است ، دو نتیجه بلافصل دارد: از یک سو باعث می شود که اقشاری از جامعه که با وجود نارضایتی عمیق اما به علت پرهزینه بودن مبارزات تاکنون در حاشیه قرار گرفته بودند به صفوف مبارزات ملحق شوند. از سوی دیگر این شیوه مبارزاتی رسوایی اخلاقی حکومت کودتا را بیش از پیش آشکار می کند. چرا که هر ناظری مشاهده می کند که در اعتراضات مردمی گلوله می خورند، مردمی بازداشت می شوند، مردمی باتوم می خورند و سرکوب می شوند که هیچ حرکت خشونت باری انجام نمی دهند. ادامه این روند قطعا کودتاچیان حاکم بر ایران را با بحران سرکوب روبرو خواهد کرد.

با توجه به آنچه گفته شد، ما اطمینان داریم که رژیم ظلم و جور عمومی حاکم بر ایران علاوه بر بحران مشروعیت، بحران اقتصادی و بحران کارامدی که اکنون با آن روبروست با بحران سرکوب نیز روبرو شده و در آینده این بحران تشدید خواهد شد. تشدید بحران سرکوب حکومت ناشی از برتری اخلاقی مردم بر کودتاچیان حاکم بر کشور است و این برتری اخلاقی قطعا نیرو های حکومتی را در سرکوب مردم دچار تردید خواهد کرد کما اینکه در تظاهرات اخیر ما شاهد بودیم که از سوی نیرو های رسمی کمترین خشونت با مردم صورت می گرفت و عمده خشونت ها از سوی لباس شخصی های سازماندهی شده انجام می شد.

ما جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس، ضمن درود فرستادن به مردم فداکار و مبارز ایران، با ایمان به پیروزی نهایی مردم، همگان را به تداوم اعتراضات و تظاهرات در روز های هفدهم و بیست و چهارم اسفند فرا می خوانیم. آنچه مبنای ایمان ما به پیروزی نهایی مردم است همانا ایمان به برتری اخلاقی حقیقت بر دروغ، آزادی بر استبداد و مردم بر مستبدان حاکم بر کشور می باشد.

جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر