۱۳۸۹ اسفند ۲۱, شنبه

اولین روز تجمع دانشجویان در مقابل سازمان ملل در ژنو

اولین روز تجمع دانشجویان در مقابل سازمان ملل در ژنو
جرس: جمعی از فعالان سابق جنبش دانشجویی در اعتراض به نقض گسترده حقوق بشر در ایران ظهر امروز تجمع اعتراضی خود در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار جرس، چندی پیش فراخوانی با امضای ۳۶ فعال سابق دانشجویی منتشرشد که "کشتار مردم بی‌گناه و دانشجویان آزادی‌خواه، "بازداشت گسترده، شکنجه و صدور احکام سنگین حبس برای دانشجویان و همراهان جنبش سبز و بازداشت غیرقانونی رهبران آن از جمله موارد اعتراضی آنان عنوان شده بود.

مرتضی اصلاح چی از فعالان سابق دانشجویی درباره برپایی این تجمع به جرس می‌گوید: پس از کودتای انتخاباتی سال ۸۸ روند نقض حقوق بشر توسط اقتدار گرایان بیش از پیش افزایش پیدا کرد و حقوق اولیه مردم از آنان دریغ شد، صدها نفر از فعالان سیاسی، اجتماعی و دانشجویی و همچنین مردم عادی صرفا به خاطر مطالبه حقوق خود که بیشتر آن‌ها حتی در قانون اساسی وجود دارد، به زندان افتادند و در زندان مورد شدیدترین برخوردها و شکنجه‌ها قرار گرفته‌اند.

دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه می‌افزاید: ما به عنوان جمعی از فعالان سابق دانشجویی که در پی اعتراضات مردمی سال ۸۸ مجبور به خروج از کشور شدیم، تصمیم گرفتیم که همزمان با اجلاس سالانه حقوق بشر در ژنو به این شهر آمده و نسبت به روند سرکوب حقوق بشر در ایران اعتراض کرده و همبستگی خود را با مردم اعلام کنیم.

یکی دیگر از فعالان سابق دانشجویی که در این تجمع شرکت کرده است، درباره مزایای برپای چنین تجمعاتی می‌گوید: حضور ما در  این تجمع به عنوان افرادی که به نحوی خود قربانی نقض سیستماتیک و گسترده حقوق بشر در ایران شده‌اند به عنوان سندی که مانع از فریبکاری دولت‌مردان جمهوری اسلامی در نشست‌های مربوط به بررسی حقوق بشر قابلیت ارجاع دارند.

ناصح فریدی، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم تهران ادامه می‌دهد: به نظر من از فعالانی که به تازگی از ایران خارج شده‌اند، با توجه به این که پیوند نزدیکی به رویدادهای دو سال گذشته ایران دارند، انتظار می‌رود با حضور خود وسیله‌ای برای انتقال حوادثی باشند که به عنوان واقعیت در ایران در جریان است.

تجمع این دانشجویان مطابق با فراخوان اعلام شده تا روز ۲۳ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر