۱۳۸۹ اسفند ۲۶, پنجشنبه

اعتراف یکی از مسئولان سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به ضبط صدای اساتید

اعتراف یکی از مسئولان سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به ضبط صدای اسات

جــرس: در پی انتشار خبر ابلاغ بازنشستگی اجباری سید حسین سیف زاده، استاد روابط بین الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در روزهای اخیر، برخی از سایت های اینترنتی به ضبط صدای این استاد و اساتید دیگر این دانشکده در سر کلاس درس، توسط برخی از دانشجویان حامی دولت - بویژه اعضای بسیج دانشجویی – اعتراف و اشاره کردند.
تنها چند روز پس از انتشار نامه ای با عنوان "نامه سرگشاده جمعی از دانشجویان در خصوص اخراج دکتر سیف‌زاده"، که در آن جمعی از دانشجویان ضمن محکوم نمودن اخراج سیف زاده، از "تهدید اساتید توسط برخی از حامیان دولت و ضبط صدای آنها در سر کلاس های درسی و ارائه فایل های ضبط شده به نهادهای امنیتی" سخن گفته بودند، خبرگزاری فارس به نقل از فردی که وی را مسئول سابق بسیج دانشجویی معرفی نموده، خبری را در تایید این موضوع انتشار داده است.
این خبرگزاری امنیتی به نقل از فرد مذکور نوشته است : پس از شنیدن اخبار و شایعاتی كه در مورد سیف‌زاده در خبرگزاری‌ها منتشر شده بود ... پس از چندین بار مراجعه برای پیگیری حضوری با آقای سیف‌زاده بالاخره موفق شدم در طی یك تماس تلفنی حدود ۵۰ دقیقه‌ای با ایشان به بحث و گفت‌وگو در رابطه با قضایای این چند روز بنشینم كه در زیر خلاصه‌ای از آنچه در این پنجاه دقیقه گذشت را می‌آورم: سیف‌زاده در این مكالمه تلفنی در رابطه با سوالات فراوانی كه در مورد موضع‌گیری برخی سایت‌ها از وی پرسیدم با صراحت در مورد افرادی كه قصد سواستفاده سیاسی از اتفاقات این چند روز و وی را داشتند، بارها بیان كرد «من آدم سیاسی نیستم و اصلا نمی‌خواهم گوشت قربانی دعواهای سیاسی بشوم ... من یك معلم ساده هستم و دلم می خواهد ایران سربلند بشود.»
این فرد همچنین با نقل قول های بسیار گزینشی و هدفمند از صحبت با سیف زاده، ضمن اینکه هیچ صحبتی در مورد بازنشستگی اجباری این استاد به میان نمی آورد و سعی می کند آن را با صحبت هایی گزینشی از سیف زاده به حاشیه سوق دهد، در پایان می افزاید "در صورت هرگونه موضع‌‌گیری‌های بعدی سایت‌های دروغ پرداز در اولین فرصت فایل صوتی این مكالمه طولانی تلفنی حدودا ۵۰ دقیقه ای به انضمام صحبت‌های چند ماه پیش را در اختیار رسانه ها قرار خواهم داد."
این خبر که با تیترهای مختلفی در خصوص سیف زاده و نقل قول های گزینشی از وی، در رسانه های حامی دولت منتشر گردیده، با بی دقتیِ مسئول سابق بسیج دانشجویی، به سابقۀ ضبط صدای این استاد اعتراف نموده است. زیرا وی در ابتدای مطلب خود از گفتگوی دوستانه تلفنی با استاد سخن می گوید و در پایان صحبت از ضبط صدای استاد به میان می آورد و از همه مهم تر آنکه از واژه "به انضمام صحبت‌های چند ماه پیش" صحبت به میان می آورد که این مورد اعترافی است در این خصوص که بسیج با هماهنگی حراست دانشگاه و ارگانهای امنیتی آرشیو مکالمات و صحبت هایی از این استاد را در اختیار دارد.
شایان ذکر است که پیش از این نیز در آبان ماه امسال حراست دانشگاه سه ساعت و نیم سیف زاده را بازجویی نموده بود که بسیج دانشجویی این دانشگاه، با همکاری خبرگزاری فارس سعی نمود با ساختن حاشیه های خبری منکر این بازجویی از این استاد گردد. بنا بر شنیدها، در این بازجویی، بازجوها مدعی شده بودند که صدها ساعت از صحبت های سیف زاده را که توسط نیروهای بسیجی و همچنین برخی از حامیان دولت از کلاس های درسی وی ضبط گشته است را در اختیار دارند.
همچنین روز گذشته صفحه «کمپین محکومیت اخراج دکتر سیف زاده از دانشگاه تهران» که در فیس بوک توسط برخی از دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی راه اندازی گردیده، در تیتر خبری به نام "گاف جدید بسیج دانشجویی دانشکده حقوق به نقل از خبرگزاری فارس"، به این موضوع اشاره کرده است.

کمپین محکومیت اخراج دکتر سیف زاده از دانشگاه تهران
http://www.facebook.com/Dr.seyfzadeh

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر