۱۳۹۰ اسفند ۳, چهارشنبه

سعید ملک پور را اعدام نکنید

سعید ملک پور دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف و کارشناس برنامه نویسی کامپیوتر است. 



 
او در سال ۱۳۸۴ به کانادا رفت و در ۱۳۸۷ برای ادامه تحصیل از دانشگاه ویکتوریا در کانادا پذیرش گرفت ولیکن قبل از شروع تحصیل برای ملاقات با پدر بیمارش به ایران بازگشت. او در مهرماه ۱۳۸۷ در تهران دستگیر شد و از سوی ارتش سایبری جمهوری اسلامی ایران به مدیریت سایت‌های پورنوگرافی فارسی‌زبان متهم شد. او و وکیلش این اتهام را به شدت رد میکنند.
او می‌گوید از زمان بازداشت به مدت ۳۲۰ روز در حبس انفرادی، بدون ملاقات و بدون دسترسی به کتاب و روزنامه به سر برده و در تمام این مدت زیر فشار و شکنجه بوده است. سعید ملک پور در شعبه 28 دادگاه انقلاب به اتهام فوق محاکمه و به اعدام محکوم شد.
جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف در نامه‌ای اعتراض خود را به حکم اعدام سعید ملک‌پور، فارغ‌التحصیل این دانشگاه اعلام کرده‌اند. آنها در بخشی از نامه نوشتند:
"ما امضا کنندگان این نامه، خواستار توقف فوری احکام غیرمنصفانه صادر شده برای سعید ملک پور، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف هستیم. اتهام سعید مدیریت یک سایت اینترنتی است که از آن به عنوان یک «سایت مستهجن» نام برده شده است. مستند اصلی برای حکم، یکی از صدها برنامه کامپیوتری است که سعید در طول زندگی حرفه‌ای خود نوشته و بدون اطلاع وی درسایت اینترنتی مذکور استفاده شده است. این در حالی است که سعید از کمترین امکانات برای دفاع از خود محروم است؛ تیم بازجویی اجازه استفاده از اینترنت و دست‌رسی به اطلاعات شخصی و حرفه‌ای را از او گرفته‌اند و او حتی فهرست مشتریان سابق خود را در اختیار ندارد. سعید تنها یک بار قبل از دادگاه برای امضای فرم وکالت و یک بار در طول دادگاه ۱۵ دقیقه‌ای، وکیل خود را حضوری ملاقات کرده و تنها ارتباطش با وکیل منحصر به پیام‌هایی است که هر از گاه از طریق خانواده‌اش منتقل می‌شوند."

ما خواهان پایان دادن به اعدام جوانان ایرانی هستیم



فرستنده: مسیح ایلچی زاده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر