۱۳۹۰ بهمن ۲۹, شنبه

گزارشی از وضعیت علی اکبر محمدزاده، دبیر انجمن اسلامی شریف، پس از یک سال زندان

علی اکبر محمدزاده، دبیر انجمن اسلامی شریف با گذشت بیش از یک سال، بدون یک روز مرخصی هنوز در بند است.
علی اکبر محمد‌زاده فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف که از ٢٦ بهمن ماه سال ١٣٨٩ در زندان اوین در بازداشت به سر می‌برد، از سوی شعبه ١۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی در تاریخ ٢٦ شهریور ٩٠ به اتهام تجمع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به ٦ سال زندان محکوم شد. حکم او در تاریخ ١١ آبان ٩٠ توسط شعبه ٣٦ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر عینا به تأیید رسید. از این حکم ٦ سال زندان، پنج سال به خاطر تجمع و تبانی و یک سال نیز به خاطر تبلغ علیه نظام صادر شده است.
وکیل آقای محمدزاده که پرونده او را دیده، گفته است که هیچ مدرکی در مورد اتهام های وارد شده در پرونده وجود ندارد و خود علی اکبر محمدزاده نیز هیچ کدام از اتهاماتش را نپذیرفته است. دوستان آقای محمدزاده می گویند ریاست وقت دانشگاه و همین طور رئیس وقت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شریف گفته اند حاضرند نامه هایی به مقام های قضایی بنویسند و تایید کنند که فعالیت های انجمن اسلامی در دوره دبیری آقای محمدزاده در چارچوب قوانین دانشگاه بوده است. به نظر می آید این حکم بدلیل اصرار بازجو صادر شده است و ابزاری برای کنترل کردن فعالیت های دانشجویی دانشگاه شریف نیز می باشد.
علی اکبر محمد‌زاده، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف ٢٦ بهمن ماه سال گذشته مقابل دانشگاه شریف توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت شد. این فعال دانشجویی پیش از آن چندین بار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و مورد تهدید و بازجویی واقع شده بود. این فعال دانشجویی  پس از بازداشت مدت ۵٤ روز را در سلول‌های انفرادی زندان اوین به سر برد، تا اینکه در تاریخ ٢٢ فروردین ٩٠ به سلول ٤ نفره و در نهایت در ۵ اردیبهشت ماه ٩٠ به بند ٣۵٠ اوین منتقل شد.
همچنین وی که از بیماری خونی رنج می‌برد، در مهرماه ٩٠  از زندان به بیمارستان منتقل و چند روزی را در بیمارستان گذرانده و سپس به زندان منتقل شده بود. پیش از این ١۵٠٠ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با نوشتن نامه ای خواستار آزادی علی اکبر محمد زاده شده بودند و از مسئولان دستگاه قضایی خواسته بودند که در رسیدگی به اتهامات این دانشجو روند قانونی طی شود. در مورد دیگری بیش از ٢٠٠ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه شریف در نامه ای به صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه ایران در مورد "بی قانونی های شکل گرفته" در این پرونده ابراز نگرانی کرده بودند و خواسته بودند که آقای محمد زاده هرچه سریعتر آزاد شود.
هدی محمدزاده، خواهر این دانشجوی بازداشتی در ١٠ فروردین ٩٠ در نامه ای درباره ی برادر خود خاطر نشان ساخت «هدف از نوشتن این نامه اعلام و اعتراض به وضعیت برادرم و باقی زندانیان سیاسی است که در وضعیت مشابهی قرار دارند و هیچ راه قانونی ای برای پی گیری وضعیت ایشان وجود ندارد زیرا طبق گفته‌ی بازجویان، آنها حاضر به هم‌کاری نیستند». همچنین مادر علی اکبر محمد زاده که صبح روز تولد پسرش، ٢٩ شهریور ٩٠ ، برای پیگیری وضعیت پرونده وی به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود، با برخورد شدید ماموران مواجه و برای چند ساعت بازداشت شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر