۱۳۹۰ بهمن ۱۲, چهارشنبه

علی عجمی، فعال دانشجویی چپ، با پایان دوران محکومیت آزاد شد

علی عجمی فعال دانشجویی چپ با پایان دوران محکومیت ۲ ساله خود از زندان رجایی شهر آزاد شد.


 
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، علی‌ عجمی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه تهران و فعال دانشجویی طیف چپ و سردبیر نشریه دانشجویی دنیای بهتر در آن دانشگاه و از جمله دانشجویانی بود که در یورش به خوابگاه دانشگاه تهران در سال ۸۸ دچار آسیب شد.
وی در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۱۳۸۸ در محل زندگیش، روستایی از توابع سبزوار در شرق ایران توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت شد و وی چند روز را در بازداشتگاهی در سبزوار گذراند و سپس به زندان اوین تهران و سلول های انفرادی بند ۲۰۹ آن منتقل شد و نزدیک به ۱۰۰ روز را در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی به سر برد. این فعال دانشجویی در روز ششم بهمن ماه به زندان رجایی شهر کرج منتقل منتقل شد.
عجمی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه و به اتهام تبلیغ علیه نظام و تبانی علیه نظام به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۲ سال زندان کاهش پیدا کرد.
این فعال دانشجویی چپ، در دوران محکومیت خود از حقوق اولیه یک زندانی سیاسی از جمله تلفن و مرخصی محروم بوده است. همچنین به دلیل ابتلا به بیماری میگرن از سر درد شدید و نوسانات فشار خون رنج می برد.



فرستنده: مسیح ایلچی زاده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر