۱۳۹۰ آذر ۲۱, دوشنبه

آزادی روژین محمدی، دانشجو و وبلاگ نویس

روژین محمدی، دانشجوی پزشکی دانشگاه مانیل فلیپین و از فعالان وبلاگ نویس که از روز چهارشنبه ۲ آذر توسط نیروهای امنیتی حکومت ایران بازداشت شده بود، با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شده است.
سایت کمیته گزارش گران حقوق بشر از آزادی این فعال دانشجویی و وبلاگ نویس خبر داده است.
به گزارش دانشجونیوز، روژین محمدی، دانشجوی پزشکی دانشگاه مانیل فلیپین و از فعالان وبلاگ نویس پس از آنکه روز چهارشنبه ۲ آذر توسط نیروهای امنیتی حکومت ایران بازداشت شده بود، پس از متهم شدن به اتهاماتی نظیر «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و انجام فعالیت های حقوق بشری» به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده بود.
روژین محمدی، وبلاگ نویس که پیش از این ۲۳ آبان سال جاری هنگام بازگشت از فلیپین در فرودگاه «امام خمینی» تهران بازداشت شده بود، پس از ۲۴ ساعت بازجویی مجددا به قید وثیقه آزاد شده بود که پس از چند روز مجددا در منزل خود در کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
دانشجوی ۲۵ ساله پزشکی دانشگاه مانیل فلیپین و از فعالان حقوق بشر بصورت تلفنی نیز در تاریخ ۳۰ آبان به دادسرای شهید مقدسی زندان اوین احضار شد که پس از دستور ضبط وسایل شخصی از جمله کامپیوتر دستی‌اش و سه روز بازجویی متوالی، در تاریخ ۲ آذر مجددا قرار بازداشت وی صادر و به بند ٢الف سپاه در زندان اوین منتقل شد..

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر