۱۳۹۰ آذر ۱۰, پنجشنبه

پخش بیانیه جمعی از دانشجویان دانشگاه تبریز: به پاس خون دانشجویان روز ۱۶ آذر را ارج می نهیم

جمعی از دانشجویان دانشگاه تبریز در آستانه ۱۶ آذر، با پخش اعلامیه و انتشار بیانیه، به استقبال این روز رفته اند.
به گزارش دانشجونیوز، این دانشجویان در بیانیه خود مینویسند: "با وجود تمام مشکلات پیش رو باز هم با غمی در دل روز دانشجو را همگام با یاران دبستانی خود در دانشگاه های سراسر کشور جشن می گیریم و به پاس خون دانشجویانی که جانشان را در راه اهداف والای خود از دست دادند این روز را ارج می نهیم تا به آنانی که در فکر خواباندن وجدان مردم و استثمار آنان هستند ثابت کنیم دانشجو وجدان همیشه بیدار جامعه است."


متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

اینک در حالی به استقبال روز دانشجو می رویم که همچون گذشته حوادث و اتفاقات رخ داده در این سال قلب و روح مردمان سرزمینمان را آزرده است. ما جمعی از  دانشجویان  مستقل دانشگاه تبریز که معتقدیم دانشجو ذهن آگاه و وجدان بیدار جامعه  است بر آن شدیم تا بار دیگر در روزی که متعلق به ماست خواسته های خود را که انعکاسیت از  خواسته های ملت عزیزمان یاد آور شویم.
سال تحصیلی جدید را در شرایطی آغاز کردیم که اعتراضات به روند خشک شدن دریاچه ی اورومیه در جریان بود. اعتراضاتی که هدفش آگاه ساختن مسئولین از پی آمد های فاجعه ای بود که در حال وقوع است . اما همین اعتراضات مسالمت آمیز نیز حاکمان را چنان به دلشوره انداخت که حق دفاع مردم از محیط زیستشان را نیز برنتافتند و متاسفانه باز شاهد سیاست سرکوب و مشت آهنین از سوی حاکمیت اقتدارگرا شدیم.
در سالی که مردم دیگر به شنیدن کلمه اختلاس در کنار عباراتی چون پاک ترین دولت، دولت خدمتگذار و عدالت اجتماعی عادت کرده اند و از طرفی روز به روز شاهد وخیم تر شدن وضعیت اقتصادیشان هستند به وضوح شاهد تناقض در شعارها و عملکرد های دولت هستند. و این همان سیاستی است که ما معترض آن هستیم و هرگز نخواهیم پذیرفت که حامیان مردم و مدافعان حقوق بشر و زندانیان دانشجو و غیر دانشجوی سیاسی در بند حکومت باشند و کسانی که قطره قطره خون این ملت را می مکند به پشتوانه حکومت، آزادانه به کار خود ادامه دهند و کسی جلو دارشان نباشد.این در حالی است که حتی درصد اندکی از این ثروت بر باد رفته برای حل بسیاری از مشکلات دانشگاه های کشور کافیست.مشکلاتی همچون نبود خوابگاه کافی برای دانشجویان جدید الورود، کیفیت نامناسب خوابگاه های موجود، افزایش قیمت غذای سلف، به روز نبودن کتابخانه ها و تجهیزات آزمایشگاهی  و ...
در سالی قرار داریم که طرح تفکیک جنسیتی که آن را به منزله توهینی بزرگ به شان و هدف دانشگاه می دانیم در سطح کلاس های عمومی به مرحله اجرا در آمده است .
در کنار همه ی اینها نبود تشکل ها و نشریات مستقل دانشجویی و فشارها ی وارده بر دانشجویان و حتی اساتیدی چون دکتر فرزدی  باعث شده است تا جوی امنیتی بر دانشگاه حاکم شود .
با وجود تمام مشکلات پیش رو باز هم با غمی در دل روز دانشجو را همگام با یاران دبستانی خود در دانشگاه های سراسر کشور جشن می گیریم و به پاس خون دانشجویانی که جانشان را در راه اهداف والای خود از دست دادند این روز را ارج می نهیم تا به آنانی که در فکر خواباندن وجدان مردم و استثمار آنان هستند ثابت کنیم دانشجو وجدان همیشه بیدار جامعه است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر