۱۳۹۰ تیر ۱۷, جمعه

مجید دری، زندانی سیاسی و دانشجوی محروم از تحصیل از دانشگاه اخراج شد

خبرگزاری هرانا - مجید دری، دانشجوی زندانی، که با گذشت ۲ سال از بازداشتش، هم‌چنان بدون داشتن حق مرخصی در زندان به سر می‌برد، هفته گذشته طی حکمی از دانشگاه اخراج شد.



به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، اخراج مجید دری از دانشگاه در شرایطی صورت می‌گیرد که مسئولان دانشگاه با ادعای به پایان رسیدن سنوات تحصیلی وی، او را اخراج آموزشی کرده‌اند. این در حالی است که این دانشجوی زندانی، پیش از بازداشت بنا به حکم کمیته انضباطی به سه ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود و از دو سال پیش تاکنون نیز در زندان به سر می‌برد.
مسئولان دانشگاه، بدون در نظر گرفتن شرایط ویژه دانشجویان زندانی، طی سال‌های گذشته بار‌ها اقدام به اخراج آنان کرده‌اند.
مجید دری، دانشجوی رشته ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی و از فعالان شورای دفاع از حق تحصیل در تیرماه سال ۸۸ توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال یافت. وی پس از سپری کردن ۳ ماه بازداشت در بند ۲۰۹ به بند عمومی منتقل شد.
مجید دری سپس از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان شهر ایذه محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۶ سال حبس و تبعید کاهش یافت. این فعال دفاع از حق تحصیل، در مهرماه سال ۸۹ توسط ماموران زندان به دادسرا منتقل شد و سپس بدون اطلاع قبلی جهت گذراندن دوران حبس در تبعید، با دستبند و پابند به زندان شهر بهبهان انتقال یافت و تا کنون در این زندان به سر می‌برد.
مجید دری پیش‌تر با نوشتن نامه‌هایی، نسبت به شرایط نامساعد زندان بهبهان اعتراض کرده بود. وی هم‌اکنون به همراه زندانیان با جرایم مختلف در شهری بسیار دور‌تر از محل سکونت خود نگه‌داری می‌شود.
این فعال دانشجویی زندانی طی دو سال گذشته از حق استفاده از مرخصی محروم بوده و علی‌رغم درخواست‌های مکرر خانواده وی، تاکنون با مرخصی او موافقت نشده است.
مجید دری به همراه ضیا نبوی و مهدیه گلرو از جمله اعضای شورای دفاع از حق تحصیل هستند که هم‌چنان در زندان به سر می‌برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر