۱۳۹۰ تیر ۲۹, چهارشنبه

دادگاه بشیر احسانی فعال حق تحصیل مجددا به تعویق افتاد

خبرگزاری هرانا - دادگاه بشیر احسانی، فعال حق تحصیل که قرار بود روز ۲۸ تیرماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شود، مجددا به تعویق افتاد.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، دادگاه این دانشجوی محروم از تحصیل بهایی به دلیل عدم حضور یکی از مسوولین مربوطه به تعویق افتاد و آقای احسانی به صورت حضوری برای روز ۱۵ مرداد ماه مجددا به دادگاه احضار شد.
اولین دادگاه این فعال حق تحصیل که قرار بود روز ۲۰ بهمن‌ماه سال ۸۹ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس برگزار شود، به دلیل اعتراض وکیل او مبنی بر عدم صلاحیت دادگاه برای بررسی این پرونده، به زمان دیگری موکول شد.
اتهامات این فعال حق تحصیل در کیفرخواست صادره «اخلال در نظم عمومی و داشتن تجهیزات ماهواره» ذکر شده است. این در حالی است که آقای احسانی از اتهاماتی نظیر «تجمع و تبانی، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» در کیفرخواست صادره تبرئه شده است.
بشیر احسانی سال گذشته پس از حوادث روز عاشورا در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل و پس از ۲۷ روز بازداشت در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ با قرار وثیقه آزاد شد. در اسفندماه‌‌ همان سال و همزمان با دیگر بازداشت‌های گستردهٔ اسفند ۸۸، منزل او مورد هجوم مجدد نیروهای امنیتی قرار گرفت که ماموران امنیتی موفق به بازداشت او نشدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر