۱۳۹۰ تیر ۱۰, جمعه

دانشگاه مازندران هم تفکیک جنسیتی شد

خبرگزاری هرانا - پس از دانشگاه شریف که اعلام کرد دانشجویان ورودی سال ۹۰ را تفکیک جنسیتی می کند، دانشگاه مازندران هم چنین تصمیمی را البته گسترده تر گرفته است.


به گزارش خبر آن لاین، رییس دانشگاه مازندران با اشاره به آغاز طرح تفکیک جنسیتی در کلاسهای دروس عمومی این دانشگاه، گفته: “اگر تعداد دانشجویان دروس تخصصی به حد نصاب لازم برسد و امکانات وجود داشته باشد، کلاسهای این دروس هم تفکیک می‌شود.”
دکتر احمد احمدپور با اشاره به اجرای صد در صدی طرح تفکیک جنسیتی در دروس عمومی این دانشگاه، به ایسنا گفت: “سایر دروس و واحدها نیز در دستور کار اجرای این طرح قرار دارند. طرح تفکیک جنسیتی برای تمامی دانشجویان جدید الورود نیز اجرا می‌شود.”
به گفته او از مهرماه اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه مازندران با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود: “با توجه به برگزاری جلسات مشترک با روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌ها، این طرح تا جایی که در حد امکانات دانشگاه باشد اجرا می‌شود.”
پیش از این دکتر رضا روستا آزاد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف درباره برنامه های این دانشگاه برای تفکیک جنسیتی گفته بود: “کلاسهای جداگانه ای برای دانشجویان پسر و دختر سال اول دانشگاه برگزار می شود. در این راستا دانشگاه شریف برنامه هایی را برای تفکیک جنسیتی در نظر گرفته است.”
همچنین جلیل دارا، مدیر کل اداره امور فرهنگی وزارت علوم درباره تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها و اجرای آن از سال تحصیلی جدید گفته است: “مطابق قوانین موجود بایستی این تقاضاها و درخواست‌ها سال‌ها پیش اجرا می‌شد. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این بوده است که اگر دانشگاه‌ها امکان جداسازی کلاس‌ها را داشته باشند، باید کلاس‌ها و فضای دانشگاه را جدا کنند و سیاست وزارت علوم نیز این است که تا جای امکان، دانشجویان دختر و پسر از هم تفکیک شوند. دانشگاه‌هایی که این امکان را دارند به تاکید وزیرعلوم ملزم به اجرای این طرح هستند.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر