۱۳۹۰ خرداد ۱۳, جمعه

اجرای طرح «تفکیک جنسیتی» در دانشگاه بین المللی قزوین

خبرگزاری هرانا - در ادامه اجرایی شدن طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها، مسولان دانشگاه بین المللی قزوین نیز با جداسازی جنسیتی در کلاسهای دروس عمومی و اختصاص کلاسهای درسی خاص برای دانشجویان دختر و پسر، از ابتدای ترم جاری، اقدام به اجرای تدریجی این طرح بحث برانگیزنموده اند.

به گزارش دانشجونیوز، با شروع ترم جاری در دانشگاه بین المللی قزوین، انتخاب دروس در سیستم آموزشی گلستان، مربوط به انتخاب واحد دانشجویان، کلاسهای دروس عمومی به صورت تفکیکی برای دانشجویان دختر و پسر در نظر گرفته شده است.
بر اساس این گزارش، با شروع دوره ریاست «حسین نمازی فر»، از چهرهای تندرو کاملا نزدیک به نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، کلاسهای عمومی در دانشکده وی (علوم و تحقیقات اسلامی) به صورت جدا برگزار شده و وی همه دانشجویان را ملزم به اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دروس عمومی و معارف کرده است.
گمانه زنی ها حاکی از آن است که اجرای سریع و ناگهانی این طرح در دانشگاه ها با پیگیری و الزام «حسین نمازی فر»، رییس دانشکده، علوم و تحقیقات اسلامی، بوده است
این گزارشات می افزاید حسین نمازی فر، رییس دانشکده علوم و تحقیقات اسلامی در دانشگاه بین المللی قزوین، که در چندین سال گذشته همواره به اعمال فشار و تهدید به دانشجویان در این دانشکده پرداخته، از عناصر اصلی سرکوب دانشجویان و اساتید غیر همسو با دولت در این دانشگاه به شمار می آید.
بر پایه گزارش های قبلی دانشجونیوز،علاوه بر دانشگاه بین المللی قزوین، دانشگاه های علم و صنعت، تهران، مازندران، علامه طباطبایی، چابهار و بسیاری از دیگر نیز میزبان اجرای طرح تفکیک جنسیتی و همچنین تکجنسیتی نمودن پذیرش در مقاطع بالاتر بوده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر