۱۳۹۰ خرداد ۲۴, سه‌شنبه

جوانان بيکار ايلامی در راه استراليا

روزنامه ابتکار: استان ايلام به يک استان کاملا مهاجرفرست در کشور تبديل شده اما اين مهاجرت به تازگي از مرزهاي کشور فراتر رفته و اين روزها در استان ايلام بازار مهاجرت به استراليا براي يافتن شغل داغ است.
استان ايلام با جمعيت 600 هزار نفري، يکي از استانهايي است که بيکاري در آن به اوج رسيده و هر ساله تعداد زيادي از جوانان اين استان براي يافتن شغل راهي استانهاي صنعتي و بزرگ کشور مي‌شوند.در حال حاضر بيکاري بزرگترين مشکل استان ايلام است که اين امر در پي نبود شغلهاي پايدار در استان ايجاد شده است.
در حال حاضر اکثر مردم استان، مشغول شغلهاي خدماتي و کشاورزي هستند و در زمينه توانمنديهاي استان همچون صنايع دستي، فرش و... نيز فعاليت مي‌کنند.طي سالهاي اخير يکي از مباحث مهم اين استان مهاجرت جوانان استان ايلام به استراليا بوده است که هم اکنون در استان رواج يافته است.استراليا يک کشور مهاجرپذير است و از اقصي نقاط دنيا با شعارهاي فراوان مهاجر مي‌پذيرد.
مهاجرت چند سالي است به صورت قاچاقي انجام مي‌شود به اين روش که اول جوانان فريب خورده را راهي يکي از کشورهاي مالزي و اندولزي مي‌کنند و بعد از طريق کشتي بصورت قاچاق راهي استراليا مي‌شوند.
افراد بعد از مدتي در کشور استراليا براي چند مدت به قرنطينه مي‌روند و چند ماه در کمپ مي‌مانند تا کشور استراليا از سلامت اين افراد کاملا مطمئن شود.بعد از مدتي اين افراد بايد زبان انگليسي فرابگيرند و پناهندگي کشور استراليا دريافت مي‌کنند و شهروند اين کشور محسوب مي‌شوند.اين افراد بعد از مدتي بنا به استعدادهاي خود صاحب شغل مي‌شوند و درآنجا زندگي خود را ادامه مي‌ دهند. اما اين همه ماجرا نيست چراکه در اين سفر خطرهاي بسياري جوانان را تهديد مي‌کند که هر از چندگاهي خبرهاي ناخوش از جوانان به گوش مي‌رسد.متاسفانه هم اکنون سفر به استراليا با چند ميليون تومان به يکي از بحثهاي داغ جوانان استان ايلام تبديل شده و خيلي از جوانان آرزو دارند به اين کشور پناهنده شوند اما دريغ از اينکه اين مهاجرت خطرهاي بسيار زيادي دارد و خانوده هاي اين افراد هم با هزار دلهره همراه هستند.







هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر