۱۳۸۹ دی ۱۸, شنبه

جان پنج دانشجوی بازداشت شده دانشگاه یاسوج در خطر است

پنجشنبه , ۱۶ دی , ۱۳۸۹ @ ۱۲:۰۱ ب.ظ
درپی واقعه مشکوک قرآن سوزی در دانشگاه یاسوج، که در تاریخ ۱۴ آذر امسال به وقوع پیوسته است، چهار تن از دانشجویان این دانشگاه کماکان در بازداشت به سر می برند.
به گزارش دانشجونیوز، در تاریخ ۱۴ آذر ماه امسال و دو روز مانده به برگزاری مراسم ۱۶ آذر، در حرکتی مشکوک تعدادی قرآن سوخته در خوابگاه های دانشجویی توزیع گردید و موجبات استقرار فضای امنیتی و پادگانی را در دانشگاه یاسوج فراهم آورد.
از عوامل این حرکت مشکوک تا کنون خبری به دست نیامده است و تنها تعدادی از دانشجویان بی گناه این دانشگاه به منظور توجیه افکار عمومی دانشگاه بازداشت شده اند. اما قاطبه دانشجویان دانشگاه معتقدند که این عمل غیراخلاقی توسط تعدادی غیردانشجو با نیاتی شوم انجام شده است و ریشه اصلی جریان را می بایست در جریانات خارج از دانشگاه جست.
در فیلم ها و عکس های ارسال شده به دانشجونیوز، قرآن سوخته شده و تجمع عموم دانشجویان در محکومیت این حرکت به تصویر در آمده است. نکته جالب توجه اینجاست که طراحان این سناریو برای انحراف افکار عمومی و ارتباط دادن این اقدام با دانشجویان آزادی خواه دانشگاه، تکه ای از کاغذ، که بر آن عبارت “درود بر آزادی” حک شده است، را بر یکی از قرآن های سوزانده شده چسبانده اند.
این در حالی است که هر کسی که اندکی با فضای دانشگاه های ایران و فعالیت سیاسی در آن آشنا باشد، این حرکت زشت را نه تنها به منفعت حرکت های آزادی خواهانه نمی داند بلکه آنرا دادن بهانه ای به دست عده ای می داند تا مجددا قرآن ها بر نیزه کنند و فریاد دروغین وا اسلاما سر دهند و به بهانه دفاع از دین فرصت تنفس سیاسی را از دانشجویان بگیرند.
پس از قریب گذشت یک ماه از این رویداد، دانشجویان بازداشتی در بازداشتگاه های اطلاعات مورد بازجویی و شکنجه های روانی و جسمی شدید قرار گرفته اند. پس از مراجعه ی خانواده هایشان به نهاد های امنیتی و قضائی،  این نهاد ها از محل نگهداری این دانشجویان اظهار بی اطلاعی کرده اند و حتی پس از اعتراض اعضا خانواده یکی از بازداشت شدگان، آنان را  بازداشت کرده اند و از محل نگهداری ایشان نیز تاکنون هیچ اطلاعی به دست نیامده است. گمانه زنی می شود که در حال حاضر بازداشت شدگان به اطلاعات مرکزی در تهران منتقل شده اند. اسامی دانشجویان بازداشت شده بدین قرار است: مرجان علیزاده و مریم بازیار(دانشجویان رشته زبان انگلیسی)، سارا رحیمی، سحر زیدونی و علی پور (دانشجویان دانشکده فنی)
پیش از این برخی از سایت های امنیتی اخبار مربوط به قرآن سوزی در دانشگاه یاسوج را پوشش دادند ولی بلافاصله اصل ماجرا توسط مسئولین دانشگاه یاسوج تکذیب شد و سایت های حکومتی از انتشار اخبار مربوط به آن منع شدند. اما از آن زمان تاکنون در مورد سرنوشت دانشجویان بازداشت شده هیچ خبری منتشر نشده است. بی خبری از وضعیت دانشجویان بازداشت شده و نیز سکوت خبری در مورد وضعیت ایشان نگرانی جدی را در مورد سلامتی و آنان فراهم کرده است. به ویژه آنکه بلافاصله بعد از این واقعه بسیج دانشجویی و نیز نهادهای مرتبط با نهادهای امنیتی درخواست اعدام توهین کنندگان به مقدسات را مطرح  کرده اند.
پایان پیام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر