۱۳۸۹ بهمن ۱۱, دوشنبه

پلمپ انجمن اسلامی دانشكده نفت آبادان توسط حراست

مپ انجمن اسلامی دانشكده نفت آبادان توسط حراست
دفتر انجمن اسلامی دانشگاه نفت آبادان با توجه به عدم حضور شورای مرکزی توسط حراست این دانشگاه تعطیل شد.

به گزارش دانشجو نیوز، بعد از ناپدید شدن و بازداشت حجت عربی، دانشجوی دانشگاه نفت آبادان و عضو انجمن اسلامی دانشجويان اين دانشگاه، شورای مرکزی انجمن اسلامی موقتا تعطیل شد. در میان این کشمکش ها حراست دانشگاه نفت آبادان از این فرصت استفاده کرد و دفتر انجمن اسلامی  را پلمپ و تعطیل کرد.
گفتنی است حجت عربی از روز پنجشنبه  ۲۳ دی ماه و بعد از یورش مامورین امنیتی به محل سکونت وی ناپدید شد. این دانشجو چند روز بعد در تماسی تلفنی با خانواده اش از بازداشت و نگهداری خود در بازداشتگاه اطلاعات آبادان خبر داد.
بعد از بازداشت حجت عربی، شورای دفاع از حق تحصيل با انتشار بیانیه ای این بازداشت را محکوم کرد و نوشت: "به نظر ميرسد بازداشت غيرقانوني ، خودسرانه و غيراخلاقي این دانشجوي محروم از تحصيل و ستاره دار همزمان با برگزاري امتحانات پايان ترم دانشجويان ، اقدامي در جهت اجراي محکومیت غيرقانوني كميته انضباطي دانشگاه آبادان است که حتي با معیار‌ آئین نامهٔ فعلی کمیته های انضباطی نیز، غیرقانونی‌ ميباشد."
آقای عربی پیش از این نیز از سوی مسئولین كمیته انضباطی دانشگاه آبادان در اقدامی غیرقانونی، حكم اخراج و محرومیت از تحصیل برای سه سال را دریافت کرده است. این حكم در حالی از سوی كمیته انضباطی دانشگاه آبادان صادر شده است كه طبق آیین نامه پر اشكال كمیته انضباطی دانشگاه ها صدور چنین حكمی در صلاحیت كمیته انضباطی دانشگاه نمی باشد. در آیین نامه كمیته انضباطی دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی صدور حكم اخراج از دانشگاه فقط برای كسانی در نظر گرفته شده كه در محیط دانشگاه اقدام به قتل نمایند و یا دست به مبارزه مسلحانه بزنند. در این صورت نیز تنها كمیته مركزی انضباطی مستقر در وزارت علوم صلاحیت صدور  چنین حكمی را دارا میباشد.
لازم به ذکر است که در حال حاضر نزدیک به ۵۰ دانشجو در زندان های کشور وجود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر