۱۳۸۹ دی ۱۸, شنبه

وزير علوم: مخالف اختلاط پسر و دختر به سبک غربی هستيم/ اخلاق و تدريس بايد در داخل دانشگاه برگرفته از شاخص‌هاي اسلامي "ايراني" باشد


وزير علوم گفت:اختلاطي كه بر مبناي روابط الگو برداري شده از روابط غربي پسر و دختر و مناسبات درون دانشگاه‌هاي غربي باشد را در دانشگاه‌هاي كشور نمي‌پذيريم.
كامران دانشجو،‌ وزير علوم، تحقيقات و فناوري در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، افزود: متأسفانه دشمنان در بسياري از مواقع سعي در مسموم كردن فضا دارند و دشمن در باطلي كه دارد خيلي سرمايه‌گذاري و پافشاري مي‌كند.

http://junstudkomitee.blogspot.com/
وي گفت: وقتي حرف از مناسبات سالم در دانشگاه‌ها مي‌زنيم، دشمنان مي‌گويند "مي‌خواهند ديوار بكشند، مي‌خواهند دانشگاه‌ها را تك جنسيتي كنند " ولي وقتي مي‌گويم با حضور فعال دخترها و پسرها در دانشگاه مشكل نداريم اين حرف‌ها را مطرح نمي‌كنند و در اخبار نمي‌آورند.
وزير علوم ادامه داد: وقتي اختلاطي كه بر مبناي روابط الگو برداري شده از روابط غربي پسر و دختر و مناسبات درون دانشگاه‌هاي غربي باشد را در دانشگاه‌هاي كشور نمي‌پذيريم، مي‌گويند، دانشجو گفت كه "اختلاط را نمي‌پذيريم. " اما نمي‌پرسند و تبيين نمي‌كنند كه چه چيزي را نمي‌پذيريم؟ چون اگر تبيين كنند تمام خانواده‌هاي ايراني آن را نمي‌پذيرد، تمام دانشجويان ايراني اين را نمي‌پذيرند، چون دانشجويان ما به كرامت انساني قائل هستند.
وي با تأكيد بر اينكه حضور و مشاركت مؤثر دختر و پسر را يك فرصت و مايه پيشرفت مملكت مي‌دانيم، گفت: حضور فعال دختران و پسران در پژوهش و تحقيقات و دانش براي كشور يك فرصت است و تهديد نيست.
دانشجو گفت: دانشگاه‌هاي ايران بايد بتوانند الگوي دانشگاه اسلامي ايراني را براي دنيا ابلاغ كنند، چون دنيا در انتظار چنين الگويي است. مردم دنيا به اين جمع‌بندي رسيده‌اند كه ليبرال دموكراسي، جواب نمي‌دهد، در هيچ چيزي جواب نمي‌دهد، در اقتصاد جواب نمي‌دهد، در روابط انساني جواب نمي‌دهد، در خانواده جواب نمي‌دهد، و به همين دليل مردم دنيا دچار سردرگمي شده‌اند.
وي ادامه داد: ما بايد جايگزين مناسبي براي انسان سازي بدهيم و مطرح كنيم كه انسان در دانشگاه درست مي‌شود. انسان مناسب، شاخصه‌هاي خودش را مي‌خواهد و شاخصه‌ مناسب براساس آموزه‌هاي ديني است. بايد بر گرفته از اسلام باشد، فقط برنمي‌گردد به تعليم بلكه به تربيت هم برمي‌گردد، هم تعليم و هم تربيت بايد برگرفته از آموزه‌هاي ديني باشد.
وزير علوم اظهار كرد: رفتار، گفتار، نگاه، اخلاق و تدريس بايد در داخل دانشگاه برگرفته از شاخص‌هاي اسلامي ايراني باشد، اگر اين شد مناسبات درون دانشگاه ما مناسبات سالم و دانشگاه پويا و حركت كننده خواهد بود. اين دانشگاه براي جهان و ملتي كه منتظر است الگو مي‌شود و دنيا منتظر اين نوع دانشگاه است.
وي گفت: ما مي‌گوييم دانشگاه بايد انسان تحويل دهد و براساس آموزه‌هاي ديني‌مان انسان كسي است كه توحيدي باشد و اين انسان توحيدي دانشگاهي مي‌خواهد مناسب با شأن خود كه البته دانشگاه‌هاي ما اساتيد ديندار و ولايت‌مدار، عالم و دانشمند و دانشجويان پر تلاش زياد دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر