۱۳۹۲ فروردین ۱۹, دوشنبه

حسن اسدی زیدآبادی به زندان بازگشت

حسن اسدی زیدآبادی، فعال دانشجویی در بند به دنبال تمدید نشدن مرخصی نورزی به زندان اوین بازگشت.

به گزارش دانشجونیوز، حسن اسدی زیدآبادی که به همراه تعدادی از زندانیان سیاسی از ٢۸ اسفند ماه سال گذشته به مرخصی نوروزی آمده بود، با تمدید نشدن این مرخصی به زندان اوین بازگشت.

در همین زمینه سایت کلمه گزارش داده است که مصطفی بادکوبه ای، کامیار پارسا و سامان حمیدی نیز با تمدید نشدن مرخصی نوروزی به بند ۳۵۰ زندان اوین بازگشتند.

همچنین در روزهای اخیر عماد بهاور فعال دانشجویی که در آخرین ساعات سال ۹۱ پس از سه سال برای اولین بار به مرخصی آمده بود، به دنبال تمدید نشدن مدت زمان مرخصی اش به زندان بازگشت.

حسن اسدی زیدآبادی، عضو شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت)، برای اولین بار در روز ۱۲ آبان ۱۳۸۸ بازداشت و بعد از حدود ۴۰ روز حبس در روز ۲۲ آذر همان سال با قید ضمانت آزاد شد.

وی مجددا روز ۳۱ مرداد  ۱۳۸۹در مقابل منزلش بازداشت و از سوی شعبه ٢۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، در دادگاه بدوی به ۵ سال حبس تعزیری و صد هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز عینا تایید شد.

اتهامات مسوول کمیته حقوق بشر سازمان ادوار تحکیم وحدت، "اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رییس جمهوری، شرکت در تجمعات غیرقانونی و تشویش اذهان عمومی" عنوان شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر