۱۳۹۰ مهر ۱۱, دوشنبه

در پی تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه استعفا داد

در ادامه اعتراض های صورت گرفته در دانشگاه فردوسی مشهد، مدیر روابط عمومی این دانشگاه از موافقت مسئولین با برخی از خواسته های دانشجویان خبر داد. بر این اساس معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد استفعا داده و هزینه حمل و نقل دانشجویان نیز کاهش خواهد یافت.
به گزارش دانشجونیوز، دانشجویان در اعتراضات خود خواهان برکناری معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه و کاهش هزینه رفت و آمد و هزینه غذا شده بودند.
در روزهای گذشته دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد برای چندمین بار پیاپی از آغاز سال تحصیلی جدید تجمع کرده و نسبت به  مسائل و مشکلات صنفی مانند گران شدن هزینه غذا و پولی شدن اتوبوس های رفت و آمد اعتراض کرده بودند.
در اواخر هفته گذشته با تجمع دانشجویان در جلوی درب شرقی دانشگاه، نیروی انتظامی نیز در محل حاضر شده و درگیری هایی بین ماموران و دانشجویان نیز رخ داد.
دانشجویان در تجمع هفته گذشته با سر دادن شعارهایی مانند "امام رضا کجایی دانشگاه زندان شده، مسئول بی کفایت رئیس زندان شده" و "نیروی انتظامی خجالت خجالت" نسبت به حضور نیروهای امنیتی و نظامی واکنش نشان داده و به سمت درب غربی دانشگاه حرکت کردند. با جمع شدن مردم در پشت درب غربی دانشگاه، دانشجویان با سر دادن شعار "ای ملت با غیرت حمایت حمایت" خواستار حمایت مردم از اعتراضات دانشجویی شدند.
دانشجویان در ساعت دوازده شب به تجمع خود پایان داده و اعلام کردند در هفته جاری نیز به اعتراض خود ادامه خواهند داد.
در همین زمینه خبرگزاری مهر به نقل از مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد گزارش داد: "با توضیحاتی که مسولین دانشگاه ارائه دادند اعتراض دانشجویان پایان یافته و قرار شده هزینه سرویسها کاهش یابد."
سید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: "با شرکتهایی که سرویسهای ایاب و ذهاب را در اختیار دانشگاه قرار می دهند صحبت کرده ایم تا هزینه سرویس را برای دانشجویان از صد تومان به مبلغ دیگری کاهش دهند."
وی درباره افزایش نرخ غذای دانشجویی هم تاکید کرد: "صندوق رفاه وزارت علوم خواستار افزایش قیمت غذا شده است که در تمام دانشگاههای کشور حتی دانشگاه فردوسی مشهد هم اعمال می شود."
سیدموسوی درباره استعفای معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد در پی اعتراض دانشجویان اظهار داشت: "معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه ضمن حضور در جمع دانشجویان با خواسته آنان در جهت استعفای خود مواجه شد که هر چند در نامه ای خطاب به رئیس دانشگاه استعفای خود را اعلام کرد اما همچنان در سمت خود فعال است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر